Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,04 Ft
Euró
392,53 Ft
Font
457,66 Ft
Bitcoin
64,300 $

A Starbucks, a Coca Cola és PepsiCo is felfüggeszti tevékenységét Oroszországban

Egyre nagyobb nyomás nehezedik a nagy nyugati vállalatokra, hogy a háborúra reagálva kivonuljanak az országból.

Fotó: TR / Unsplash
Európa

Czinder Tímea

Szerkesztő

A McDonald’s-hoz hasonlóan a kuvaiti székhelyű Alshaya Group is ideiglenesen bezárja minden Starbucks kávézóját Oroszországban – ami legalább 100 üzletet jelent -, valamint leállítja a termékeik szállítását is. A cég azt is közölte, támogatást fog nyújtani annak a közel 2 000 oroszországi partnernek, akik megélhetése a Starbuckstól függ.

A Coca-Cola Company közleményben jelentette be, hogy számos multinacionális cég példáját követve kivonul az orosz piacról.

„A Coca-Cola Company ma bejelentette, hogy felfüggeszti tevékenységét Oroszországban. Szívünk azokkal az emberekkel van, akiknek az ukrajnai tragikus események lelkiismeretlen következményeit kell elszenvedniük. Továbbra is figyelemmel kísérjük és értékeljük a helyzetet.”

A PepsiCo Inc. élelmiszer-, snack- és italgyártó vállalat is úgy határozott, sok nyugati céghez csatlakozva felfüggeszt minden értékesítést, tőkebefektetést, reklám- és promóciós tevékenységet Oroszországban, hogy alkalmazottjai biztonságot keressenek, ahogyan a háború eszkalálódik az országban.

A PepsiCo bejelentése azt követően érkezett, hogy a Wall Street Journal megírta, a vállalat tisztviselő azon dolgoznak, hogyan tudnák elkerülni az üzleti tevékenység felfüggesztését annak ellenére, hogy a nyugati vállalatokon egyre nagyobb a nyomás, hogy vonuljanak ki az orosz piacról.

A vonakodás hátterében az állt, hogy az orosz részleg – amely egy tejpipari üzletágat is magában foglal, amelyet a PepsiCo körülbelül egy évtizede vásárolt 5 milliárd dollárért – oroszok tízezreinek biztosít megélhetést, valamint nélkülözhetetlen élelmiszereket, például tejtermékeket és csecsemőtápszereket.

(The Guardian)

Indul a strandszezon, ennyivel kell többet fizetnünk tavalyhoz képest

Az jó hírt jelent, hogy a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. fürdői a 2023-as inflációnál kevesebbel emelik a belépőjegyeik árát.