Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
67,031 $

Egy alkalmazás népszerűsége még a Facebookot is felülmúlta 2020-ban

A TikTok volt tavaly a világ legtöbbet letöltött alkalmazása, megelőzve a Facebookot és annak üzenetküldő platformjait – közölte kedden az App Annie piackövető cég.

...svg content...Fotó: Unsplash/Alexander Shatov
Külföld

Borbély Fanni

Szerkesztő

A kínai tulajdonban lévő videóalkalmazás népszerűsége annak ellenére is megugrott, hogy Donald Trump volt elnök megpróbálta betiltani, illetve amerikai székhelyű befektetőknek való eladását kikényszeríteni – közölte a kutatócég.

A kínai ByteDance tulajdonában lévő TikTok-nak vélhetően egymilliárd felhasználója van világszerte, köztük több mint 100 millió az Egyesült Államokban, és rövid formátumú videói különösen népszerűek a fiatal okostelefon-felhasználók körében. Soron kívül Pünkösd: vasárnap és hétfőn is zárva lesznek az üzletek

Joe Biden amerikai elnök júniusban visszavonta elődje rendeleteit, amelyekkel nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva ki akarta tiltani a TikTokot és a kínai tulajdonú WeChatet az amerikai piacokról, de elrendelte a külföldi tulajdonú internetes szolgáltatások potenciális kockázatainak felülvizsgálatát.

Miközben a videómegosztó szenzációról szóló politikai vita dúl, a TikTok az App Annie adatai szerint 2019-ben a negyedik legtöbbet letöltött alkalmazásról a tavalyi első helyre emelkedett. Útközben a TikTok túlnőtte a Facebookot és az amerikai internetóriás két üzenetküldő alkalmazását, a Messengert és a WhatsAppot is – állapította meg a piackövető.

A TikTok népszerűsége arra késztette a Facebook tulajdonában lévő Instagramot, hogy videós funkciókkal bővítse azt, hogy ne maradjon ki a népszerű trendből. Eközben a TikTok a múlt hónapban elkezdte lehetővé tenni a felhasználók számára, hogy akár háromperces videókat is posztolhassanak, megháromszorozva a korábbi felső határt, hogy ezzel is a versenytársak előtt maradjanak.

Az AFP értesülései szerint a Facebook azzal érvelt, hogy a TikTok népszerűségének növekedése aláássa az Egyesült Államokban a trösztellenes hatóságok azon állításait, hogy a kaliforniai csoport uralja a közösségi hálózatokat.