Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
354,91 Ft
Euró
385,22 Ft
Font
451,05 Ft
Bitcoin
69,824 $

A nyelvvizsga megszerzésének megreformálását szeretnék elérni a hazai nyelviskolák

Hiába töltenek el sokszor ezer órát a diákok és a felnőttek a nyelvvizsgára való felkészülésre általános iskolától kezdve a gimnáziumon át egészen az egyetemig, sokan így sem képesek sikeresen befejezni a kurzust.

...svg content...MTI/Balázs Attila
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A magyar nyelvoktatással az a legnagyobb probléma, hogy nincs határozott stratégia arra vonatkozóan, mikor, hova és főleg hogyan szeretnénk eljutni, milyen legyen a magyar lakosság idegennyelv-ismerete távlatosan.

Világosan tudni kellene, hogy a társadalomnak mi az elvárása a nyelvtudás tekintetében, illetve az önbevalláson alapuló EUROSTAT felmérésen túl, fel kellene mérni pontosan, hogy pillanatnyilag tulajdonképpen hol is állunk – mondta Salusinszky András, a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének alelnöke és a Studio Italia igazgatója. Soron kívül Érdemes figyelni, több banknál is jelentősen megemelkedtek az éves díjak

A Növekedés.hu hírportálnak adott interjújában a szakember kiemelte, a magyar közoktatásban az átlagos diák hozzávetőlegesen ezer órát tanul nyelvet az érettségiig, és többségük mégis képtelen középfokú nyelvvizsgát tenni. Ezzel szemben ugyanennyi idő alatt egy nyelviskolában gond nélkül eléri a középfokú, azaz B2 szintet az egyik nyelvből, és még egy másikból is képes letenni az alapfokú vizsgát.

Hiába akarta – szerintük egyébként jó célkitűzésként – a kormányzat 2012-ben a felsőoktatási felvételhez kötelezővé tenni legalább egy középfokú nyelvvizsgát, ahhoz nem volt meg a megfelelő eszközrendszer, hogy a diákok képesek is legyenek az állami oktatásban eljutni a megfelelő tudásszintig.

Az oktatási rendszerben a diákoknak meglátása szerint sokszor hiányzik a motivációja a nyelvtanulásra. Analógiaként Salusinszky András az úszást említette, hiszen „először ott is a vízhez kell hozzászokni, és csak utána következik az úszás. A magyar nyelvtanítás sajnos sok esetben nem jut el az úszásig.”

Rámutatott, hogy sokszor hiányzik a nyelvtanárok élő kapcsolata a nyelvvel, hogy nem reformálták meg a tanárképzést, és hogy ezen a területen is gond az oktatói utánpótlás biztosítása.

A Nyelviskolák Szakmai Egyesületének alelnöke úgy gondolja, hogy nulladik lépésként egy részletes felmérésre, majd tervezésre lenne szükség, továbbá a tanárképzés újragondolására, a nyelvi előkészítő évfolyamrendszer megerősítésére. Ez egy évtizedes program, amiről széles körű társadalmi egyeztetésre lenne szükség.

Földméretű bolygót fedeztek fel, amely akár százmilliárd évig is létezhet

De van egy apró bökkenő, ugyanis a csillaga nem volt túl kegyes hozzá.