Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,98 Ft
Euró
392,11 Ft
Font
458,22 Ft
Bitcoin
63,365 $

A Netflix elkezdte kipostázni az utolsó DVD-ket, amiket már nem kell visszaküldeni

Annak idején DVD-levélküldő, vagyis kölcsönzőként indult a Netflix, mára pedig a világ legnagyobb streamingszolgáltatójává nőtte ki magát.

Fotó: Unsplash/Venti Views
Kult

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Sokan nem tudják, de a Netflix postai alapú szolgáltatása 25 évig működött az Egyesült Államokban, noha a streaming üzletág már régen háttérbe szorította azt. Talán még ennél is kevesebben tudják, hogy a postai úton történő DVD-kölcsönzési szolgáltatást egészen a mai napig folytatta Netflix, s közel egymillióan még mindig előfizetői.

Most azonban a vállalat véglegesen könnyes búcsút int a DVD-kölcsönzős szolgáltatásnak, s a megmaradt öt amerikai terjesztőközpont pénteken postázza ki az utolsó lemezeket az amerikai ügyfeleknek. Soron kívül Ezt a férfit keresi a rendőrség a szentesi gyilkosság ügyében

A DVD-rajongó ügyfelek pedig meg is tarthatják a címeket, ami azt jelenti, hogy néhányan akár 10 darabot is kapnak búcsúajándékként egy olyan vállalkozástól, mely a csúcspontján 16 millió előfizetővel büszkélkedhetett.

Marc Randolph, a Netflix társalapítója keserűen nyilatkozott a döntésről:

„Ez nagyon keserédes. Tudtuk, hogy eljön ez a nap, de az a csoda, hogy nem 15 évvel ezelőtt jött el.”

Randolph 1997-ben találta ki a DVD-by-post szolgáltatás ötletét – ezzel szembeszállva az akkori piacvezető Blockbusterrel – barátjával és vállalkozótársával, Reed Hastingsszel, aki végül Randolphot követte a vezérigazgatói székben.

A Netflix első lemeze Tim Burton Beetlejuice című filmje volt 1998 márciusában, és azóta a vállalat 5,2 milliárd darabot szállított. A legnépszerűbb cím a Sandra Bullock-film, A szív bajnokai volt.