Ennyi percet töltöttek az emberek az egyes internetes platformokon 2021-ben, döbbenetes számok

Facebook, WhatsApp és Instagram alkalmazás (b-j) egy okostelefon kijelzõjén Belgrádban 2021. október 4-én. Néhány perccel 18 óra elõtt világszerte leállt a Facebook valamennyi szolgáltatása, a Messenger, az Instagram és a WhatsApp, valószínûleg szerverhiba miatt. A Mark Zuckerberg irányította közösségi oldal és platformjai a több órás leállást követõen október 4-én éjfél elõtt nem sokkal újraindultak. MTI/EPA/Andrej Cukic
not image

Nagy Noel

2021. október 9. - 16:11

Már szinte nem maradt olyan ember a világon, aki ne valamilyen közösségi médiafelülettel kezdené a napját, legyen az Facebook, Instagram, WhatsApp.

Az internet rengeteg mindenre használható, egyaránt csodálatos és gyomorforgató dolgokra. Rengeteg kaput nyitott meg az internet a tudás felé és mint ahogyan a közösségi médiában látható, a félállati emberi viselkedésnek is terepet tudott adni.

Az viszont egyértelmű, hogy a leginkább bevetten használt internetes platformok a közösségi oldalak, elsősorban a Facebook, Instagram, WhatsApp vagy a Twitter. A Google is rendkívül használatos felület, tulajdonképpen fogalommá vált a mindennapi nyelvünkben.

Arra viszont mindig érdekes rádöbbenni, hogy pontosan mennyi időt töltünk ezeken a közösségi oldalakon. Most viszont erről egy képet kaphatunk, a Domo nevű amerikai adatelemző cég tanulmányából ugyanis az Ouest France hírportál szemlézett és rávilágított ezekre a számokra.

A Facebookon például percenként 240 ezer fényképet osztanak meg, miközben a cégcsoporthoz tartozó, kifejezetten erre specializálódó Instagramon 65 ezer képet. A nagy Facebook-leállás miatt ezért ezeken a felületeken több millió forint került később megosztásra.

A Twitteren percenként 575 ezer üzenetet küldünk percenként, ami szintén döbbenetes szám. Magyarország viszonylag alacsony arányban veszi ki a részét a Twitter tekintetében, ugyanis viszonylag kevesen használják aktívan. Ellenben a Google-lel, amelyen 5.7 millió keresést végeznek percenként.

Az Amazonon, amely Magyarországon szintén nincs jelen, percenként 245 ezer eurót költenek az emberek, az egyre népszerűbb TikTokon pedig 167 millió videómegtekintés van percenként. A jelentőségéből az elmúlt évek során sokat vesztett Snapchaten pedig a mai napig percenként 2 millió képet küldenek egymásnak az emberek.