Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,82 Ft
Euró
392,49 Ft
Font
457,38 Ft
Bitcoin
64,566 $

Megtévesztő reklámjai miatt indított vizsgálatot a GVH egy sportfogadó oldal ellen

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Sport&Tip sportfogadás-tanácsadó oldal működtetőjével szemben, ugyanis a cég vélhetően megtévesztően hirdeti a szolgáltatást. Az eljárás kiterjed a céggel együttműködő véleményvezérek felelősségének a vizsgálatára is.

Fotó: Flickr/G0SUB
Belföld

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

A versenyhatóság vizsgálatot indított a One Billion Kft.-vel szemben, mivel a cég által üzemeltetett Sport&Tip sportfogadás-tanácsadó szolgáltatás reklámjai több szempontból is a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmába ütközhettek. A sportfogadások piaca felélénkülhet a közelgő labdarúgó Európa-bajnokság kapcsán, így az ehhez kötődő, kifogásolható gyakorlat az elkövetkező időszakban különösen sok fogyasztót érinthet.

A cég sportfogadási tippeket ad pénzért, azonban weboldalán, illetve reklámjaiban valószínűleg nem nyújt valós képet a szolgáltatás lényeges tulajdonságairól. A honlap, illetve a hirdetések ugyanis megtéveszthették a fogyasztókat a tippekre történő előfizetéstől várható eredményekről és előnyökről, illetve annak kockázatáról. Soron kívül Teljesen földbe állt tavaly a lakáshitelezés Magyarországon, soha nem látott adatok érkeztek

A vizsgálat kiterjed a szolgáltatás vélhetően burkolt influencer-reklámjaira is: a sportfogadás-tippeket ugyanis valószínűsíthetően több, nagy számú követőtáborral rendelkező hazai véleményvezér is anélkül reklámozta, hogy posztjaikban elfogadható módon feltüntették volna a közzétételért kapott ellenszolgáltatást.

A jogszabályi elvárások alapján az ilyen esetekben a hirdető és az influencer közötti üzleti kapcsolatot jól észlelhetően, hangsúlyosan, egyértelműen és közérthetően a fogyasztók tudomására kell hozni. A versenyhatóság szintén vizsgálja, hogy a véleményvezérek posztjai megtéveszthették-e a fogyasztókat a szolgáltatástól várható előnyök, illetve a használatával összefüggő kockázatok kapcsán.

A hirdetések emellett valószínűsíthetően megalapozatlanul hirdették a cég, illetve a szolgáltatás piacelsőségét.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.