Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
63,965 $

Így mossák zöldre magukat a legnagyobb környezetszennyező vállalatok a sporton keresztül

Több száz millió fontot költenek évente egyéni sportolók és csapatok finanszírozására a legkörnyezetszennyezőbb vállalatok, hogy ezzel mossák a saját szerepüket zöldre a klímaválságban egy hétfőn nyilvánosságra hozott jelentés szerint.

Fotó: Markus Spiske/Unsplash
Sport

Kornis Vivien

Szerkesztő

A tanulmány több mint 250 hirdetési és szponzorálási szerződésről rántja le a leplet, amelyek a legnagyobb ökológiai lábnyommal rendelkező cégek és vezető sportegyesületek között jöttek létre.

A sport a klímavészhelyzet frontvonalán van, de elúszik a legszennyezőbb vállalatok szponzorálásán. Ez a magas kibocsátású, szennyező életvitel normalizálásával és a környezetvédelmi nyomás enyhítésével tovább mélyíti a válságot Soron kívül Gyújtogatás áldozatai lettek a Fidesz választási plakátjai

– mondta el Andrew Simms, a jelentés társszerzője és a New Weather Institute társigazgatója.

A New Weather Institute, a Possible és a Rapid Transition Alliance együttműködésével létrejött jelentés 13 sportágban azonosította a legszennyezőbb vállalatokat, többek között a labrarúgásban és a teniszben is. A legmagasabb szén-dioxid kibocsátással rendelkező iparágak legtöbb ajánlatát, szám szerint 57 szponzorálást a foci nyerte el a gáz- és olajvállatoktól kezdve a repülőtársaságokig. 

Tudjuk, mit jelent a zöldre mosás (greenwash) – amikor a szennyezésért felelősek hamisan azt a látszatot keltik, hogy környezettudatosak. Ez pedig a sportosra mosás (sport-wash) – amikor a legnagyobb környezetszennyezők úgy csinálnak, mintha az egészséges életmód nagy barátai lennék, miközben folyamatosan halálos anyagokat pumpálnak bele a levegőbe, amelyet a sportolók belélegeznek, tönkretéve ezzel a klímát, amelyre a sport támaszkodik

– mondta el Simms. 

Szerinte a “nagy szennyezők” lecserélték a dohányipari cégeket a sport szponzori pozícióiban, és éppen azért lenne szükség megállítani őket, amiért a cigarettagyártókat: az emberek, a sport és a bolygó egészsége érdekében – írja a The Guardian. A jelentés szerint  a szponzorálási és hirdetési számokat tekintve az autóipar 199 különböző szerződéssel bír mindenféle sportágban, ezzel megszerezve az első helyet, a repülőtársaságok 63 együttműködéssel másodikként vannak jelen, a listájukon harmadikként pedig a gáz- és olajvállalatok szerepelnek, mint például Gazprom.

Kikapott a Barcelona, amivel már most bajnok a Real Madrid

A Barcelona hiába vezetett két alkalommal is a Girona ellen, végül kikaptak, így a Real Madrid már most bajnoknak mondhatja magát.

Nagy meccs vár a Paksra vasárnap, élőben közvetíti a tv

A Paks mérkőzését is élőben közvetíti a televízió, akik arra készülnek, hogy sorozatban második győzelmüket is megszerezzék.