Clouds
21 Budapest
Dollár
368,04 Ft
Euró
394,67 Ft
Font
442,44 Ft
Bitcoin
22,978 $

Nehezen alszol el? Íme három szuper étrend-kiegészítő

TÉMÁK:
#Alvás
Fotó: Unsplash/Anthony Tran
Egészség/Életmód
not image

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Noha sokan a melatoninra esküsznek, egyeseknél “másnaposságot” okoz a kapszula fogyasztása. Ennek okán pedig elhoztunk három alternatívát, melyek segíthetnek, hogy könnyebben hajtsd álomra a fejed.

Amikor alvási nehézségekről van szó, gyakorta a melatonin az első étrend-kiegészítő, amihez nyúlunk. Csakhogy egyeseknél előfordul, hogy másnap nyomottan ébrednek, s még az ébredést követő órákban is álmosnak érzik magukat. Ez a cikk azoknak szól, akik hasonlóképpen reagálnak a melatonin tartalmú étrend-kiegészítőkre.

Soron kívül Török-szíriai földrengés: két-három évig is tarthatnak az utórengések

Az alábbi tippeket Josh Axe, klinikai táplálkozási szakértő és az Ancient Nutrition társalapítója osztotta meg: most pedig jöjjenek a melatonin legjobb alternatívái, ha úgy érzed, hogy nem neked való.

Három táplálék-kiegészítő, melyeket kipróbálhatsz a melatonin helyett

Az adaptogén gyógynövények

Az adaptogén gyógynövények segíthetnek szervezetünknek a stresszhez való alkalmazkodásban – az ashwagandha és a kava például abban segít a szervezetnek, hogy képes legyen megbirkózni a stresszel, de jótékonyan támogatják az idegrendszert is. Mindemellett csökkenthetik a kortizol felszabadulását, egy olyan hormonét, mely megzavarhatja alvásunkat.

Magnézium

A magnézium szinte bármely patikában kapható, de a táplálék-kiegészítőkre szakosodott üzletekben is jócskán találni belőle. Eme elektrolit ásványi anyagnak nyugtató hatása van a szervezetre, szinte azonnal csökkenti az izomlázat, de remek alternatíva lehet fejfájás ellen is.

CBD vagy CBN

Nem kell megijedni, a kenderből készült CBD olaj ugyanis nem pszichoaktív, ellenben nyugtató és fájdalomcsillapító hatással bír. A CBN pedig egyfajta kannabinoid, mely egyre több alvássegítő étrend-kiegészítőben jelenik meg összetevőként, s mely a kannabiszban található leginkább nyugtató hatással bíró vegyület.

Miért érezheted magad “másnaposnak” a melatonintól?

Noha a fentebb felsorolt alternatívák megoldást jelenthetnek a “másnaposság” problémájára, bizonyára tudni szeretnéd, hogy miért reagál így a szervezeted a melatoninra. A melatonin egy hormon, melyet a szervezetünk természetes módon is termel, s abban segít, hogy tudjuk, mikor kell elaludnunk, s mikor kell felébrednünk.

A melatonin étrend-kiegészítő formájában történő szedése javítja az alvásminőséget, hiszen elősegíti, hogy a szervezet többet termeljen belőle. Sokan biztonságosabb megoldásnak tartják a melatonin szedését az altatókkal szemben, hiszen kevésbé valószínű, hogy mellékhatásokat okoz.

Ugyanakkor ha túl sokat, és túl későn, mondjuk késő este, vagy éjszaka szedjük, úgy a hatása másnapra is elhúzódhat. Fontos megjegyezni továbbá, hogy a szervezetben fokozatosan felszabaduló melatonin-készítmények is előidézhetik a “másnaposságot”, egyesek szervezetében.

A melatoninról érdemes még tudni, hogy annak alkalmazása után mintegy egy órával kezd el hatni, a szervezetben pedig mintegy öt órán át tart a hatása, éppen ezért nem célszerű az éjszaka közepén beszedni, ha reggel frissen szeretnél ébredni. Végezetül pedig az adagokról: a legalacsonyabb javallott dózis 0,5 mg, s érdemes ügyelni arra, hogy az 5 mg-os napi fogyasztást semmiképp ne haladjuk meg, ellenkező esetben ugyanis a szervezet hányingerrel reagálhat.