A főpolgármester-helyettes szerint Budapest nem bír el több autót

MTI/Balogh Zoltán
not image

Kulcsár Péter

2021. június 12. - 12:05

Kerpel-Fronius Gábor kiemelte, fő céljuk, hogy visszacsábítsák az embereket a tömegközlekedésre.

A momentumos főpolgármester-helyettes az ATV Start című műsorában elmondta, az ő szemléletük szerint nem autósok és gyalogosok léteznek, hanem közlekedő emberek. Felidézte Hollik István fideszes kommunikációs igazgató bejegyzését, melyben arra panaszkodott, hogy a Ferenciek terétől a Jászai Mari térig 24 percet írt a GPS.

Kerpel-Fronius erre azt válaszolta, már Tarlós István idején sem volt egyszerű megtenni ezt az útvonalat, egyúttal hozzátette, a 2-es villamossal sokkal gyorsabban megközelíthető a környék.

“Nekünk az a feladatunk, hogy megteremtsük annak a lehetőségét, hogy az emberek ne csak autóval, hanem mondjuk tömegközlekedéssel is járjanak, ami iránti bizalom a járvány hatására megcsappant” – magyarázta.

A Blaha Lujza tér felújítását például az év végéig be kell fejezniük, sietni kell. Ezt a területet azért nem tudták előbb elkezdeni, mert olyan terveket örököltek meg, amiket át kellett dolgozni, hogy mondjuk több fa legyen. Ugyanez történt a pesti alsó rakparttal is.

Kerpel-Fronius hangsúlyozta, nem fél a népharagtól, hogy a renoválások alatt létrejövő dugók negatívan hatnak Karácsony miniszterelnök-jelölti kampányára, ugyanis szerinte a fővárosiak tudják, hogy ezek a lezárások az új közterek, útfelújítások miatt szükségesek.

“Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem bír el ennyi autót. Annyi jármű van Budapesten és az agglomerációban, hogy négy sávban egymás mellé állítva, az autók Brüsszelig jutnának el. Három sávban meg meg Moszkváig – Budapest nem erre lett kitalálva.”

Végül a dugódíjról annyit mondott a momentumos főpolgármester-helyettes, hogy a budapesti önkormányzatnak erre folyamatos tervei vannak, azonban kormányzati hozzájárulás nélkül képtelenség őket bevezetni.