Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,97 Ft
Euró
392,81 Ft
Font
457,74 Ft
Bitcoin
64,493 $

Xbox Series X vs. PS5 – valójában az SSD fog dönteni?

A ray-tracingről és az iszonyatos grafikai teljesítményről olvashatunk manapság minden tech-rovatban, de lehetséges, hogy pont a meghajtó gyorsasága lesz a döntő tényező.

Smart

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

Az Xbox One és a PS4 eléggé furcsa módon fejlődött tovább. Egy PC-hez hasonló architektúrát kaptak, majd a következő generáció helyett egy felturbózott PS4 Pro és Xbox One X konzolokat dobott piacra a Sony és a Microsoft.

Már csak pár hónapot kell várnunk és megtudhatjuk, melyik gyártónak sikerül több felhasználót bevonzani magához. A részletes adatokkal azonban már tisztában vagyunk, azok alapján pedig mindkét játékipari óriás maradt a számítógépeknél is jól bevált lapkakészleteknél. Az AMD szolgáltatja majd a processzort és a grafikai vezérlőt is, ám az Xbox Series X és a PS5 már egy vadonatúj generációt fog képviselni. Soron kívül Napos, gomolyfelhős péntek vár ránk, csak néhol fordulhat elő zápor

Az egyik legmeghatározóbb változtatás a tárhely, illetve a lemezmeghajtó esetében történt. A korábban használt, szinte már elavultnak számító HDD technológia lecserélése SSD-re elkerülhetetlen volt, a Microsoft és a Sony pedig nagyon oda tette magát.

Mindkét konzolban PCI Express 4.0 szabványú NVMe meghajtót találunk saját fejlesztésű hardverrel és valós idejű dekompressziós eljárással. Magyarul mindez azt jelenti, hogy ezek az SSD-k óriási adatmennyiséget tudnak majd kezelni szinte pillanatok alatt. A Series X adatátviteli sebessége 3-4 GB/s lesz, a PS5 pedig akár 9 GB/s gyorsaságot is elérhet.

Összehasonlítva a jelenlegi konzolgeneráció 150 MB/s sebességével könnyen elállhat a lélegzetünk. A betöltési idők villámgyorsak lesznek, így meg fog szűnni a játék közbeni töltőképernyők fogalma. Elfelejthetjük a kellemetlen, sokszor már idegesítő várakozásokat. A gyorsabb adatátviteli sebesség a nagyobb felbontású textúrák és fotórealisztikus grafikai megoldások létrehozását is elősegítheti, valamint könnyen ugorhatunk egyik játékból át a másikba csupán egyetlen gomb lenyomásával.

A jelentősen feljavított processzor és a régóta várt AMD ray-tracing technológiája valósághű megvilágításokat fog eredményezni, így a játékok kinézete egészen biztosan a csúcsteljesítményű számítógépek szintjén lesz.

Még mindig nem tudjuk, pontosan mikor jelenik meg a Sony és a Microsoft gamer monstruma, a legvalószínűbb azonban egy karácsony körüli időpont lehet.

Itt pedig a nagy mesterterv részletei:

https://liner.hu/ez-lenne-a-microsoft-mesterterve-az-xbox-series-x-szel/