Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
62,965 $

100 darab hidrogén-elektromos hajtómű beszerzését tervezi az United Airlines

Egyre több vállalat próbál olyan megoldásokat találni, melyek összhangban vannak a zéró kibocsátás tervével.

Fotó: MTI/EPA/Aaron M. Sprecher
Külföld

Szabó Kata

Szerkesztő

A United Airlines részesedést szerzett a ZeroAvia vállalatban, amely az elektromos motorok hidrogén üzemanyagcellák felhasználásával történő meghajtására összpontosít. Ennek keretében a légitársaság közölte, hogy várhatóan 100 darabot vásárol a ZeroAvia ZA2000-RJ motorjából – írja a CNBC.

A légitársaság szerint a zéró károsanyag-kibocsátású és 100 százalékban hidrogén-elektromos üzemű motort várhatóan a meglévő regionális repülőgépek új erőforrásaként hasznosítják majd, a technológiát pedig 2028-tól alkalmaznák. Soron kívül Szentkirályi Alexandra a Szomszédok legendájával, Vágási Ferivel üzent Karácsonynak

Scott Kirby, a United vezérigazgatója hétfőn kiadott közleményében azt mondta, hogy a hidrogén-elektromos hajtóművek „az egyik legígéretesebb út a kisebb repülőgépek kibocsátásmentes üzemeltetéséhez”.

A ZeroAvia külön közleményben közölte, hogy 35 millió dollárnyi finanszírozással álltak be a fejlesztés mögé többek között olyan cégek és befektetők, mint az Alaska Air Group, vagy a Shell Ventures.

Az elmúlt néhány évben számos vállalat igyekezett alacsony és zéró kibocsátású légi közlekedéssel kapcsolatos terveket és koncepciókat kidolgozni. 2020 szeptemberében a ZeroAvia hidrogén üzemanyagcellás repülőgépe végrehajtotta első repülését, az év elején pedig a Rolls-Royce tisztán elektromos meghajtású repülőgépe is teljesítette próbarepülését.

Szintén néhány hónappal ezelőtt az Airbus három hidrogénnel működő koncepció részleteit tette közzé. Az európai óriásvállalat azt állította, hogy ezek a gépek 2035-re állhatnak szolgálatba.

Ugyanakkor az iparágon belül egyesek óvatosak azzal kapcsolatban, hogy ezek az innovációk hogyan fognak fejlődni az elkövetkező években. A CNBC-nek októberben nyilatkozó Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója például óvatosan fogalmazott az ágazat új technológiáinak kilátásairól:

„Azt hiszem, ismét őszintének kell lennünk. A következő évtizedben nem gondolnám, hogy lesz olyan technológia, amely felváltaná a szénalapú, sugárhajtású repülést”.