Kiderült, melyik volt a leggyorsabban növekvő mobilmárka 2021-ben

Unsplash
not image

Kulcsár Péter

2021. augusztus 2. - 10:02

Nem az Apple-ről, nem a Samsungról, de még csak nem is a Xiaomiról van szó.

Az elmúlt években megszokhattuk, hogy a cupertinói techóriáson kívül a dél-koreai nagyvállalat uralja a mobilpiacot. Idén sem történt ez másként, azonban az európai, az amerikai és ázsiai piacon egy újabb brand tört fel a mélyből, mégpedig a kínai OnePlus, ami még a szakértőknek is kisebb meglepetést okozott.

A OnePlus korábban agresszív kampánnyal nyitotta 2021-et, ugyanis elhatározták, hogy a lehető legtöbb pénzt ölik majd marketingbe, miközben okostelefonjaikat minimális profittal fogják értékesíteni – ezzel a stratégiával került a Xiaomi a dobogó második fokára a kulcsfontosságú piacokon.

Nos, minden jel arra utal, hogy a terv bevált, ugyanis 257 százalékos növekedést ért el a OnePlus a leszállított okoseszközök terén, ehhez pedig legfőképpen a OnePlus Nord készülékek járultak hozzá, melyekből több mint egymilliót adtak el január óta – írta az AndroidCentral hírportál.

Az Egyesült Államokban 428 százalékos emelkedést könyvelhettek el, melynek köszönhetően a bevételek is jelentősen megugrottak. A Nordon kívül a zászlóshajónak számító OnePlus 9 modellszéria készülékeiből is rengeteg fogyott – ennek hála Európában 301 százalékkal nőtt a disztribúció mértéke, és Kínában is 124 százalékos pluszt vehettek nyilvántartásba.

A OnePlus szakértők szerint túlságosan gyorsan növekszik, és hamarosan elérhetik azt a határt, ahonnan már nincs hová fejlődni, bár a Xiaomi esetében láthattuk, hogy korlátokat szinte lehetetlen szabni a gyártóknak, így tartogathat még meglepetést a kínai márka.

Az Oppóval történő szoros együttműködés révén nem kizárt az sem, hogy a OnePlus fenntarthatja a lendületet, és ha továbbra is okosan árazza be a mobiltelefonokat, és esetleg más piaci szegmensben szintén felbukkan, akkor komoly riválist kaphat magának a Samsung és az Apple.