Clouds
21 Budapest
Dollár
359,41 Ft
Euró
390,62 Ft
Font
445,58 Ft
Bitcoin
23,120 $

Mióta itt jártál:

Lemondott a Netflix vezérigazgatója

TÉMÁK:
#Netflix
Fotó: Unsplash
Külföld

Szabó Kata

Szerkesztő
TÉMÁK

Bár a közvéleményt meglepetésként érte a hír, Hastings régóta tervezte már a háttérbe vonulást.

Lemondott vezérigazgatói posztjáról Reed Hastings, a Netflix társalapítója, akinek az elmúlt években a költségvetési problémákkal és a csökkenő nézettséggel is szembe kellett néznie. A vállalat bejelentése szerint Hastings nem fordít teljesen hátat a streaming-platformnak, a jövőben ugyanis az igazgatótanács elnökeként dolgozik majd tovább.

Soron kívül Érdemes lesz felnézni a Netflixre februárban: íme a havi premierek listája

Hastings a vezérigazgatói posztot régi munkatársa, Ted Sarandos mellett töltötte be, aki mostantól a vállalat korábbi vezető menedzserével, Greg Petersszel osztozik majd ezen a feladatkörön. Peters és Sarandos pályafutásában közös, hogy mindketten 2020 júliusában, a vállalat számára nagy kihívásokkal teli időszakban kaptak előléptetést.

Hastings lemondása egybeesett a tavalyi negyedik negyedéves üzleti jelentés közzétételével, amely a Harry és Meghan és a Wednesday című sorozatnak köszönhetően a vártnál jobban teljesítve 7,66 millió új előfizető csatlakozását mutatta.

Az utolsó negyedéves teljesítmény annak fényében különösen jól jött a vállalat számára, hogy az év első felében rengeteg előfizetőjét elvesztette. A felzárkózásnak köszönhetően azonban év végére 231 millióra nőtt az előfizetők száma, ami 4,5 százalékkal több, mint 2021 végén volt.

A tavalyi év utolsó három hónapjában a Netflix nettó nyeresége szinte semmivé vált a 2021-es év azonos időszakához képest, 607 millió dollárról mindössze 55 millió dollárra csökkent. A bevétel azonban 1,9 százalékkal 7,85 milliárd dollárra nőtt.

“A 2022-es év nehézkesen indult, de a vége már érezhetően jobb lett. Úgy véljük, világos utat jelöltünk ki, amely segíthet számunkra a bevétel növelésében”, írta a Netflix a részvényeseknek kiküldött negyedéves levelében.

A növekedés elősegítése érdekében a Netflix novemberben 12 országban bevezette az olcsóbb, hirdetéssel támogatott opciót, ami egy jelentős lépés volt annak érdekében, hogy az egyre inkább felzárkózó Amazon és Disney csak biztonságos távolságban kövesse őket.