Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,89 Ft
Euró
392,92 Ft
Font
458,73 Ft
Bitcoin
64,533 $

Jó hír, megszűnik az egyik legbosszantóbb hirdetéstípus a YouTube-on

A vállalat azzal magyarázta a döntést, hogy az ilyen hirdetések zavaróak lehetnek a nézők számára, lévén sokat kitakarnak a tartalomból.

Fotó: Unsplash
Smart

Koós Alexandra

Szerkesztő

A YouTube használata során számos módon találkozhatunk hirdetésekkel: a videók elején, közben (akár többször is), valamint a végén, ám az egyik legbosszantóbb formátum az asztali böngészős videónézés közben szokott felbukkanni.

Az alulról beúszó, banner-típusú, úgynevezett „overlay” hirdetés sokak kedvét elvehette a YouTube-ozástól, s ezt a cég is felismerte, ugyanis egy fórumbejegyzésben arról számoltak be, hogy április 6-tól megszüntetik ezt a kissé már koros hirdetési formátumot. Soron kívül Halálra ítéltek egy iráni rappert, amiért részt vett egy 2022-es tüntetésen

A YouTube azzal magyarázta a dolgot, hogy az ilyen hirdetések zavaróak lehetnek a nézők számára, lévén sokat kitakarnak a tartalomból, bár mobilon már rég nem lehetett ilyen hirdetési formátummal találkozni – írta a hvg.hu.

A YouTube várakozásai szerint a hirdetési formátum megszüntetése nem lesz jelentős hatással a tartalomkészítők bevételeire, bár az nem derült ki, mivel akarják kiváltani a formátumot, viszont a nemrégiben indított „Termékmegjelölés” funkció használata továbbra is megengedett.