Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,53 Ft
Euró
392,15 Ft
Font
457,95 Ft
Bitcoin
63,127 $

Ezeknél az alkalmazásoknál lehetünk leghamarabb csalás áldozatai

A Kaspersky által nyilvánosságra hozott legújabb elemzésben kiderült, mely cégekhez kötődnek azok a szolgáltatások, amelyekben a legtöbbször bukkantak adathalászati próbálkozásokra

Smart

Nagy Noel

Szerkesztő

A Kaspersky által nyilvánosságra hozott legújabb elemzésben kiderült, mely cégekhez kötődnek azok a szolgáltatások, amelyekben a legtöbbször bukkantak adathalászati próbálkozásokra – számolt be róla a 24.hu.

A Kaspersky elemzése alapján a Facebook volt az a hely, ahol a legtöbbet próbálkoztak adathalászattal, szám szerint 4.5 millió alkalommal. Őt a WhatsApp követi 3.7 millió alkalommal, az Amazon 3.3 millió alkalommal, valamint a top ötbe még az Apple is bekerült 3.1 millió alkalommal, valamint a Netflix 2.7 millióval. Soron kívül Arne Slot váltja Jürgen Kloppot a Liverpool kispadján

A vírusirtó szoftvereket is gyártó biztonsági cég szerint a Google szolgáltatásai összesítve (YouTube, Gmail, Google Drive együttesen) 1.5 millió adathalászati próbálkozásnak voltak a színhelyei, ezzel pedig a hatodik helyre kerültek. A lista alapján egyértelműen kiderül, hogy a népszerű alkalmazások szolgálnak a csalók tevékenységének színhelyéül is.

A Kaspersky ennek összefüggésében összegyűjtötte azokat a szolgáltatásokat is, amelyeket a dolgozók a vállalati eszközeiken az öt leggyakrabban használnak. A lista nem mutat különösebben óriási eltérést, ugyanis az első öt helyen a YouTube, a Facebook, a Google Drive, a Gmail és a WhatsApp szerepel.

Arról is készítettek egy statisztikát, hogy mely webes szolgáltatások használatát korlátozzák a leggyakrabban a vállalati eszközökön. Ezek alapján az öt leggyakrabban korlátozott alkalmazás kizárólag közösségi média platform: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram és a LinkedIn. A blokkolásuk oka elsősorban az adatvédelmi szabályoknak való megfelelés, vagy a cég közösségi média felhasználásával kapcsolatos szabályok lehetnek.

A Kaspersky ebből kifolyólag azt ajánlja a vállalatok számára, hogy szervezzenek képzést a dolgozóik számára biztonsági-tudatossági témában, ezen belül például mutassák be nekik, hogyan ismerhetők fel a hamis és/vagy nem biztonságos weboldalak, valamint adathalász üzenetek. A biztonsági cég kiemeli, nagyon fontos, hogy soha ne adják meg a hitelesítési adataikat, amíg nem győződtek meg az adott weboldal hitelességéről.