A terveket még 1912 augusztusában fontolgatták, ám végül elvetették azt.
A likebalaton.hu beszámolójából derült ki, hogy 1912 augusztusában megjelent egy újságcikk, melyben arról számoltak be,
„A kormány azt tervezi, hogy Tihany és Szántód között hidat létesítsen a Balatonon. A híd költsége hat millió korona volna.”
A Tihany és Szántód között tervezett híd ötlete annak nyomán születhetett meg, hogy a 20. század elején még nem indult el a rendszeres révközlekedés a két part között. Csakhogy viszonylag gyorsan elvetették, s már 1913-ban arról szóltak a hírek, hogy a terv megvalósítása hatalmas költségekkel járna, de szó esett arról is, hogy természetkárosító hatással lenne egy ilyen híd kivitelezése.
NE HAGYD KI
Ennek okán végül a komp elindítására tettek javaslatot. Érdekesség, hogy az 1960-as években újra felmerült a híd megépítésének lehetősége, sőt: egy, a korábbinál jóval meredekebb ötlettel rukkoltak elő. 1972-ben a Magyar Nemzet lehozott egy cikket, melyben arról írtak,
„a legkézenfekvőbb megoldásnak ígérkezik egy víz alatti betonalagút építése Tihany és Szántód között”.
Az alagútépítés kifejezetten meglepte a lakosságot, noha annyi biztos, hogy az ötlet az akkoriban beindult metróalagút-fúrások nyomán született. További érdekesség, hogy a híd, és az alagútépítés mellett számos terv született a Balaton kapcsán, az egyik legfurcsább pedig talán az, hogy le akarták csapolni a Balatont, először pedig 1776-ban fontolták meg ennek lehetőségét.