Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,24 Ft
Euró
391,41 Ft
Font
457,80 Ft
Bitcoin
62,280 $

Komoly gondban az orosz hadigépezet, nem tudnak új tankokat gyártani

A nyugati szankciók okán kialakult alkatrészhiány jelentős mértékben hozzájárul ahhoz, hogy az oroszok komoly problémákkal küzdenek a páncélozott járművek utánpótlása tekintetében.

Kiégett páncélozott harci jármű roncsa Makarivban 2022. március 4-én. Vlagyimir Putyin orosz elnök február 24-én rendelte el katonai művelet végrehajtását Ukrajnában. MTI/EPA
Európa

Nagy Noel

Szerkesztő

Oroszország egyetlen tankgyártója, az UralVagonZavod részlegesen felfüggesztette termelését, a dolgozókat pedig fizetetlen szabadságra küldte a vállalat pénzügyi nehézségei és az ellenük indított perek sorozata miatt – írja a BulgarianMilitary News.

Az UralVagonZavod egyelőre egyáltalán nem állít elő új tankot, hanem jelenleg arra fókuszálnak, hogy az elpusztított páncélozott járműveket próbálják megszerelni. Alexander Kovalenko katonai elemző szerint az orosz tankgyártó problémái pedig nagy változást jeleznek előre: Soron kívül Buszbaleset történt Mexikóban, legkevesebb 18 ember életét vesztette

„Az UralVagonZavodra szakadó nehézségek, valamint a háború Ukrajnában, ahol Oroszország rengeteg páncélozott járművet vet be és veszít el, az egész globális fegyverpiac átalakulásához fog vezetni a közeljövőben. Mégpedig úgy, hogy az Orosz Föderáció nem lesz a része”

Az orosz tankgyártó termelési problémái nagyon súlyosak, ugyanis az alkatrészhiány mellett nyugati technológiához sem jutnak, ráadásul az egész orosz hadiipar ellátási láncában nagyon komoly gondok vannak.

Jelentkezz, és légy Te is a Liner.hu csapatának tagja

Ott van például az a tény, hogy a szintén orosz Barnaul Gépgyártó Üzem is problémákba futott bele, amely miatt le kellett állítania a termelést és elküldenie a dolgozóit. A Barnaul leállása pedig az UralVagonZavod számára is problémát okozott, ami miatt több megrendelést is buktak.

Miközben tavaly még 30 országnak exportáltak felszereléseket, most olyan országokkal bukják a szerződéseiket, mint India, Kína vagy Egyiptom. Ez pedig az egész orosz hadiipar számára nagy blama, amely sosem titkolta terjeszkedési vágyát.

Az UralVagonZavod ráadásul nemcsak a hadiipar számára jelentős vállalat, ugyanis nemcsak katonai felszereléseket, hanem metróvagonokat és vasúti vagonokat is gyártanak, ezek visszaesése esetében így az orosz közlekedésben is gondok merülhetnek fel.

A vállalat csődje ráadásul ott lóg a levegőben, a tavalyi pénzügyi beszámolókból ugyanis kiderült, hogy a cégnek 1.5 milliárd dollár értékű tartozása van, ezek közül pedig több is rövidlejáratú kölcsön. Annak ellenére, hogy az orosz állam számára ez fontos cég, a bíróságok többször is visszautasították az UralVagonZavod kérelmét, hogy át tudják strukturálni az adósságaikat.

Kovalenko a vállalattal kapcsolatban elmondta, hogy már évek óta nem gyártottak új tankot, csak régi szovjet tankokat újítanak fel és prezentálnak úgy, mintha új lenne. Mint fogalmazott, rövidesen le fog omlani a kártyavár a cég összeomlásával.

Már májusban lehetett arra utaló jeleket látni, hogy a páncélozott járművek tekintetében komoly problémákba ütközhet Oroszország, hiszen az ukrán frontokon régi T-62M és T-62MB tankok jelentek meg, amit orosz raktárakból, valamint Líbiából, Szíriából és Tádzsikisztánból kértek el.