Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
360,84 Ft
Euró
388,17 Ft
Font
452,51 Ft
Bitcoin
63,581 $

Parkká alakíthatják a Nyugati pályaudvar egy részét

A Nyugati pályaudvartól Kelenföldig vezető vasúti Duna-alagút jelentősen átszabhatja a főváros közlekedését.

MTI/Máthé Zoltán
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) nevű alap célja, hogy előmozdítsa a vasúti, közúti, belvízi és tengeri infrastruktúra fejlesztését, korszerűsítését szolgáló átjárható, multimodális (kombinált) hálózatok megvalósítását. Az alapból nyert egymilliárdos forrást a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a Kelenföldi és a Nyugati pályaudvar között tervezett vasúti összeköttetés előkészületeire.

A szervezet vezérigazgatója, Vitézy Dávid arról számolt be, hogy a budapesti fejlesztés olyan uniós projektekkel versenyzett , mint a Lisszabon–Madrid nagy sebességű vasút tervezése vagy épp Zágráb vasúti csomópontjának a fejlesztési stratégiája – derült ki a Világgazdaság riportjából. Soron kívül Kunhalmi Ágnes szerint nem teljesen értelmezhető, amit Magyar Péter csinál

A lap azt írja, a földalattijárat 4,5 kilométer hosszú lesz, a Nyugati pályaudvartól – a Széll Kálmán tér érintésével – vezet majd a Kelenföldiig, persze áthaladva a Duna alatt. A Déli pályaudvar helyett a Széll Kálmán tér lesz Buda központi állomása, ami négyvágányos kialakítást kapna, 300 méteres peronokkal, így a gyorsvonatok és az intercityk is meg tudnának itt állni. Nemcsak a dunántúli célpontok, hanem a pesti külső kerületek és az agglomeráció, az Alföld és az északi országrész felé is sok közvetlen vonat közlekedne innen.

Az alagút átvezetne a Duna alatt egészen a Nyugati pályaudvarig, ahol visszatérne a felszínre, és a Dózsa György útnál csatlakozna a mai nyomvonalhoz, ezáltal a pályaudvar területén a műemlék épület új funkciót kaphatna, parkot építenének és a XIII. valamint a VI. kerület közötti átjárást javítanák.

A jelenlegi Déli pályaudvar megszűnne, így Buda frekventált helyén több mint 15 hektáros terület szabadulhatna fel. A mostani sínek és az üzemi épületek helyén minőségi zöldfelület, nagy közpark, játszóterek, középületek jöhetnek létre.

A vasúti forgalom is gyorsabbá és intenzívebbé válhatna – a mostani fővárosi fejpályaudvarokon jelenleg egy vágányon óránként csak két vonat tud megfordulni. Az ezek helyett tervezett átmenő rendszerű pályaudvarokon ugyanennyi idő alatt egy vágányon tizenkettő is megállhat.

Letartóztattak egy amerikai katonát Oroszországban, lopással vádolják

Múlt csütörtökön, Vlagyivosztokban vették őrizetbe a 34 éves férfit.