Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,32 Ft
Euró
392,17 Ft
Font
458,13 Ft
Bitcoin
63,262 $

A Natilus startup a légi teherszállítás forradalmasítására készül (videó)

A tervezett pilóta nélküli repülőgépek a hagyományosnál jóval nagyobb tömegű árut lesznek képesek a levegőbe emelni, köszönhetően az egyedi karosszéria kialakításnak.

Fotó: lizaastark / Twenty20
Technológia

Czinder Tímea

Szerkesztő
TÉMÁK

Áruszállítás szempontjából jelenleg a légi fuvarozás a leggyorsabb mód, de egyben a legdrágább is, szemben a rendkívül lassú, de költséghatékony vízi szállítással. A kaliforniai Natilus startup egy pilóta nélküli repülővel próbálja áthidalni a szakadékot, ami kevert szárnyú karosszériájának köszönhetően 60 százalékkal több rakományt lesz képes szállítani, mint egy azonos méretű repülőgép.

A Natilus N3.8T lesz az első modell, amely felszállhat; a 8 618 kilogram felszállási tömegű drón 1 667 kilométer hatótávolságot lesz képes megtenni, és akár 3 855 kilogramm terhet is magával vihet majd. A Natilus állítása szerint a költségek és a fontonkénti széndioxid-kibocsátás is a felére csökken a hagyományos teherszállító repülőkhöz képest. Soron kívül Ezt a férfit keresi a rendőrség a szentesi gyilkosság ügyében

A vállalat a nagyobb teljesítményt a kevert szárnyú karosszériának tulajdonítja, az új típusú vázkialakítást miatt ugyanis nincs megkülönböztető vonal a szárnyak és a törzs között, ami egyedülálló a teherszállító repülőgépek között.

„Teherszállítási szempontból ennek nagyon is van értelme. A belső térfogat 50 százalékkal nagyobb, ami megduplázza a bevételt járatonként. A hagyományos konstrukciók kialakítása miatt a repülőgép maximális felszállási tömegének elérése előtt elfogy a térfogat”

– fejtette ki Aleksey Matyushev, a Natilus vezérigazgatója és társalapítója.

A két hajtóműves, turbólégcsavaros repülőket távirányításúra tervezték, kezdetben pedig kisebb csomagok szállítására használják majd belföldön, az Egyesült Államokban. Később az interkontinentális utazásra tervezett nagyobb változatok is lekerülnek a gyártósorról, amelyek nagyobb hasznos teherbírással és hatótávolsággal rendelkeznek majd, mint a 130T modell, ami 8 220 kilométert is képes lesz megtenni.

A Natilus a fejlesztés során a Siemens cég mérnöki szoftverét használja, most pedig drónhálózatot üzemeletető Volatus Aerospace-szel írt alá egy szerződést, ez a cég kapja meg a legelső szériaszámú N3.8T-t. A repülőgép már átesett a szélcsatornás tesztelés második fordulóján, az első szállításra pedig várhatóan 2025-ben fog sor kerülni.