Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
358,52 Ft
Euró
386,89 Ft
Font
450,11 Ft
Bitcoin
62,636 $

Kisebbek lesznek a Series X játékok fájlméretei

A next-gen konzol dedikált hardvere olyan tömörítési eljárásokat fog használni, ami az SSD-n rengeteg helyet spórol meg.

Smart

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Minél bonyolultabbakká válnak a játékok, minél részletesebbek a textúrák és a grafikai elemek, annál nagyobb lesz a lemezigényük. Egy mai AAA game esetén egyáltalán nem meglepő, ha 100 gigabájt fölötti tárhelyet foglalnak el a telepített fájlok, gondoljunk csak a Red Dead Redemption 2-re, a Battlefield V-re vagy a nemrég megjelent Call of Duty: Modern Warfare-re, amely a legutóbbi frissítés után összesen 185 GB-ot foglal el.

Mivel a következő generációs konzolok SSD-vel érkeznek, ezért felmerülhet bennünk a kérdés, vajon hogyan tudják a tárhelyekkel kapcsolatos problémákat megoldani? Sokszor a normál 1 TB-os vincseszter sem elegendő – hogyan fogják ezt a next-gen játékgépeknél megoldani? Soron kívül 24 ember került kórházba, miután rosszul lettek a csengeri börtön építése közben

A Series X esetében a hardver-orientált tömörítési technológiában kell keresnünk a választ, amelyről a Microsoft hivatalos weboldalán is olvashatunk. Az Xbox programmenedzsmentjének igazgatója, Jason Ronald azonban még ennél is többet árult el a korszakalkotó megoldásról.

Az új kompressziós funkciónak köszönhetően a játékok a lehető legkisebb helyet foglalják el, miközben a processzort mentesítik a dekompressziós folyamatok alól:

„A BCPack kizárólag a textúraadatok tömörítésére lett tervezve, mi pedig ezt fogjuk szabályozni a dekompressziós technológiánk esetében, így kisebbek lesznek a játékfájlok.”

Lesz egy másik módszer is, amellyel a Series X game-ek még több gigabájtnyi helyet spórolhatnak meg az SSD-n.

„A fejlesztők előnyére válhat az a platform funkció, amely csak a játék nélkülözhetetlen elemeit installálja a gépre, ezáltal minimalizálható a letöltendő és telepítendő fájlok mennyisége. Egy csomó eszközzel sokkal hatékonyabbá tesszük ezt a procedúrát. Például ha angolul használjuk majd a konzolunkat, akkor a francia és spanyol audiofájlok nem fognak helyet foglalni”, tette hozzá Ronald.

A szakember úgy véli, nincs tökéletes megoldás, így keresni kell a kompromisszumokat. Az előzőekben említett funkció segít a játékok tömörítésében, azonban lehet, hogy a jövőben további technológiai vívmányokat lesz muszáj alkalmazniuk:

„Nem szeretnénk megkötni a fejlesztők kezét, azonban a gamerek is világossá tették, hogy nem akarnak 300 GB nagyságú játékokat letölteni.”

A hardver specifikációinak bemutatásánál a Microsoft megemlítette, hogy bővíthető tárhellyel érkezik a Series X, valamint I/O portokat is szerelnek a konzolba, amelyek segítségével a megfelelő 1 TB-os Seagate SSD kártyát hozzá tudjuk majd csatlakoztatni a géphez, így egyszerűen növelhető a kapacitás.

A redmondiak megjegyezték, sokkal könnyebb lesz a két SSD közti kommunikáció, mivel az új technológiának hála a külső egység szinte ugyanolyan gyorsasággal működhet majd, mint a konzol szívében duruzsoló lemez.

Kissé felemásra sikerült az Xbox legutóbbi élő show-ja:

https://liner.hu/a-csalodast-kelto-xbox-konferencia-utan-kaptunk-egy-sor-trailert-jatekmenet-nelkul/