Dollár
393,08 Ft
Euró
411,42 Ft
Font
476,83 Ft
Bitcoin
17,110 $

Januártól 53 százalékkal emelkednek az utasforgalmi díjak a Heathrow-n

Fotó: Twitter/Heathrow Airport
not image

Fazekas Kiara Barbara

2021. október 21. - 16:41

A Heathrow-ról induló utasok repülőtéri díjai az inflációt jóval megelőzve emelkednek: a jelenlegi 19,60 fontos személyenkénti díj újév napján 30 fontra emelkedik. A Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAA) 53 százalékkal emelte meg az utasoknak fizetendő díjak felső határát, miközben konzultációt folytat a 2022 nyarától öt éven át alkalmazandó díjakról.

Évtizedeken át Heathrow volt messze a legforgalmasabb repülőtér Európában. Annak érdekében, hogy a díjak ne emelkedjenek sokkal magasabbra, mint bármely más repülőtéren, és ne fújják fel a repülés költségeit, a Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAA) korlátozta a Heathrow által felszámítható összeget. A Covid-19 válság és a kormányzati utazási korlátozások következtében azonban a repülőtér messze lecsúszott az európai rangsorban.

Soron kívül Rendkívüli Kormányinfó: megszűnik a benzinárstop

Az Eurocontrol kedd reggel kiadott adatai szerint Heathrow az ötödik helyen állt Amszterdam, Isztambul, Frankfurt és a párizsi Charles de Gaulle mögött a múlt héten közlekedett járatok tekintetében – a forgalom 42 százalékát veszítette el, többet, mint bármelyik forgalmasabb riválisa. 

2021 júliusára a Heathrow összesített vesztesége a járvány alatt 2,9 milliárd fontra nőtt. A repülőtér tulajdonosai azt remélték, hogy a díjak több mint duplájára emelkedhetnek, hogy segítsék a pénzügyi talpra állást. A Heathrow azt kérte a CAA-től, hogy emelje 32 és 43 font közötti összegre az egy utasra jutó díjak felső határát – ami 63 és 119 százalék közötti emelkedést jelent.

Válaszul a CAA azt mondta, hogy 24,50 és 34,40 font közötti tartományt vizsgál, ami 25-75 százaléknak felel meg. Az újév napjától bevezetett 30 fontos díj egy átmeneti intézkedés, hogy a Heathrow megkezdhesse veszteségeinek csökkentését. A végleges díj lehet ugyanannyi, magasabb vagy alacsonyabb.

A CAA vezérigazgatója, Richard Moriarty elmondta: „Bár a nemzetközi légi közlekedés még mindig fellendülőben van, a Heathrow repülőtér árszabályozásának meghatározása a sok bizonytalanság mellett azt jelenti, hogy alkalmazkodnunk kellett a megközelítésünkhöz.“

„Fő célunk a fogyasztók érdekeinek előmozdítása, miközben elismerjük azokat a kihívásokat, amelyekkel az iparágnak a Covid-19 világjárvány során szembe kellett néznie. Ezek a kezdeti javaslatok a fogyasztók védelmére irányulnak a tisztességtelen díjakkal szemben, és lehetővé teszik a Heathrow számára, hogy továbbra is megfelelően beruházzon a repülőtér rugalmasságának, hatékonyságának és az utasok számára jó élményt nyújtó működésének fenntartásába.“

Válaszul a Heathrow szóvivője a The Independentnek elmondta: „Célunk, hogy olyan megállapodást érjünk el, amely lehetővé teszi számunkra, hogy utasainknak nagyszerű szolgáltatást nyújtsunk, miközben egy biztonságos, rugalmas és versenyképes központi repülőteret üzemeltetünk Nagy-Britannia számára.“

„Az, hogy az utasok a Heathrow-t a világ egyik legjobb repülőtereként tartják számon, a magánbefektetések elmúlt évtizedbeli erejét bizonyítja, és annak érdekében, hogy ez továbbra is így maradjon, úgy gondoljuk, hogy a megállapodásnak tisztességes megtérülést kell biztosítania a befektetők számára.“

Hozzátette, hogy helyes, hogy a CAA megvédi a fogyasztókat a túlzott nyereségtől és a pazarlástól, a megállapodás nem arra szolgál, hogy megvédje a légitársaságokat a jogos költségnövekedéstől vagy a kevesebb utasból eredő hatásoktól.

ads

Van egy sztorid?

Szemtanúja voltál valaminek, vagy épp van egy olyan történeted, melyet szívesen megosztanál másokkal?

Küldd el nekünk, és amennyiben érdekesnek találjuk, úgy közzétesszük azt oldalunkon.