Google: valóban baj van a Drive-val, de ez az egy dolog talán segíthet
Valóban adatvesztés történt sok felhasználónál, a Google szerint a Drive asztali verziója állhat a háttérben.
Korábban megírtuk, az elmúlt napokban számos Google Drive felhasználó kezdett arra panaszkodni, hogy több hónapnyi fájlnak veszett nyoma, egyeseknél az idén májusi állapot állt vissza, hiába módosítottak vagy adtak hozzá bármit. Ritkább esetben akár évekre visszamenően is eltűntek az állományok.
A támogatási fórumon közzétett posztban a cég formálisan elismerte a probléma létezését, és azt is elárulta, hogy az az asztali számítógépes klienshez köthető – írja a HVG a 9to5Google-re hivatkozva. Ám a hibát ennél bővebben nem fejtették ki, csak annyit írtak, hogy „korlátozott számú” felhasználót érint az asztali változatot használók körében.
Az érintett verziók a 84.0.0.0-tól a 84.0.4.0-ig terjednek, ez utóbbi nemrég lett kiadva. A frissítés a tapasztalatok szerint nem befolyásolható manuálisan, a Drive asztali kliense maga végzi el azt. Illetve javításról sem esik szó a bejegyzésben, ugyanakkor kiemelik, senki se válassza le a fiókját az asztali programról.
Ugyanilyen fontos az is, hogy ne töröljünk vagy mozgassunk adatokat a „DriveFS” mappában, amit a következő elérési utak alatt lehet megtalálni:
- Windows: AppData\Local\Google\DriveFS
- macOS: Library/Application Support/Google/DriveFS
Végül hozzáteszik, egy biztonsági mentés készítése a fenti mappáról határozottan jó ötlet, annak tartalma ugyanis rejthet a felhőben már elveszett fájlokat.