Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
359,84 Ft
Euró
387,72 Ft
Font
450,63 Ft
Bitcoin
61,384 $

Az embereknek továbbra is repülővel kell utazniuk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében

A miniszter szerint a kormány nem rendelkezik a légi közlekedésre vonatkozó keresletszabályozási politikával az ENSZ éghajlatváltozási csúcstalálkozója előtt.

Fotó: Flickr/jbarcena
Külföld

Borbély Fanni

Szerkesztő

A kormány egyik minisztere feldühítette a tudósokat és a környezetvédőket azzal, hogy azt állította, az embereknek továbbra is repülniük kell a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Rachel Maclean az ENSZ egyik kulcsfontosságú éghajlatváltozási konferenciája előtt azt mondta, hogy a légi közlekedési ágazatnak szüksége van a „jövőjébe vetett bizalomra”, és hogy a kormánynak nincsenek tervei arra, hogy megpróbálja csökkenteni a légi járatok iránti keresletet.

A kormány álláspontját egy parlamenti bizottság előtt ismertetve azzal érvelt, hogy az elméletileg tisztább repülőgépeket soha nem fogják feltalálni, ha a repülőterek elhagyása miatt veszteségessé válnak. Soron kívül Hamarosan kapható lesz Azahriah és a Tisza cipő limitált kollekciója

„Ezek olyan kereskedelmi döntések, amelyeket az iparág vezet. Azt hiszem, az általam megfogalmazott általánosabb álláspont az, hogy valójában szükségünk van arra, hogy a légiközlekedési ágazat sikeres legyen, hogy befektethessen azokba a technológiákba, amelyekről tudjuk, hogy a technológiai megoldások felé vezetnek”

– közölte szerdán a közlekedési bizottságban, amikor arról kérdezték, hogy bővíteni kell-e a repülőtereket.

A miniszter, aki a közlekedés jövőjével és a szén-dioxid-mentesítéssel kapcsolatos kormányzati politikáért felelős, azt mondta, hogy a repülés egyike azoknak a dolgoknak, amelyek „élhetővé teszik az életet”, és hogy a kormány nem fogja korlátozni azt.

A felmérések szerint a miniszter nézetei nem egyeznek a közvéleménnyel; a YouGov 2019-es felmérése szerint az Egyesült Királyságban az emberek kétharmada támogatja az emberek által igénybe vehető repülőjáratok számának korlátozását. A kampányolók arra hivatkozva követelték a törzsutas-adó bevezetését, hogy az Egyesült Királyságban a repülőjáratok 70 százalékát a lakosság 15 százalékát kitevő, viszonylag tehetős kisebbség veszi igénybe, 57 százalékuk pedig általában egyáltalán nem repül külföldre.

A miniszter azonban csak néhány héttel azelőtt beszélt, hogy az Egyesült Királyság kormánya a világ vezetőit a COP26 klímacsúcson Glasgow-ban fogadja, és arra fogja őket sürgetni, hogy vállaljanak kötelezettségeket a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére:

„Úgy véljük, hogy a légi közlekedésben 2050-re elérhetjük a nulla kibocsátást anélkül, hogy keresletszabályozási politikát folytatnánk. Amint azt minden repüléspolitikai nyilatkozatunkban világossá tettük, nem várjuk el, hogy az emberek ne repüljenek, mert fontosnak tartjuk, hogy az emberek üzleti okokból továbbra is repülhessenek. Nyilvánvaló, hogy ez egyéni döntés az egyes vállalkozások számára, de nem szabad alábecsülni az emberek családi kötődéseit sem, és természetesen a szabadidős tevékenységet sem”.

A miniszter megjegyzései ellenére a közlekedési minisztérium saját modellje azt feltételezi, hogy a teljesen elektromos repülőgépek nem kerülnek kereskedelmi forgalomba 2050-ig, amikorra az Egyesült Királyságnak legkésőbb el kell érnie a nettó nulla kibocsátást – írja az Independent.