Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
362,64 Ft
Euró
389,25 Ft
Font
454,93 Ft
Bitcoin
59,038 $

Felszállt az első A380-as repülőgép, amely étolajból készült üzemanyagot használ

A fenntartható üzemanyag használata kulcsfontosságú az iparág számára, hogy elérje környezetvédelmi célját, és 2050-re nullára csökkentse szén-dioxid-kibocsátását.

Fotó: chrisfloresfoto / Twenty20
Greenbox

Czinder Tímea

Szerkesztő

Március 25-én levegőbe emelkedett és körülbelül 3 órán át repült az első A380-as Airbus típusú repülőgép, amelynek Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveit teljesen fenntartható üzemanyag (SAF) működtette – számolt be az Airbus.

A toulouse-i Blagnac repülőtérről induló repülő egy éven belül már a harmadik Airbus típus, amely sikeresen végrehajtotta ezt a műveletet, 2021 márciusában ugyanis egy Airbus A350, majd októberben egy A319neo egyfolyosós repülőgép is tesztrepülést hajtott végre 100 százalékos SAF hajtóanyaggal. Soron kívül Némi csapadékra van kilátás pénteken, de akár 27 fok is lehet napközben

A TotalEngergies 27 tonna fenntartható üzemanyagot biztosított az A380-as számára, amelyet elsősorban használt étolajból és egyéb hulladékzsírból állítottak elő. A tervek szerint március 29-én ugyanaz a repülőgép egy második utat is megtesz Toulouse-ból a nizzai repülőtérre, hogy teszteljék a SAF-ot fel- és leszállás közben.

A fenntartható üzemanyag használatának növelése kulcsfontosságú, hogy az iparág 2050-ig elérje a kitűzött nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. A Waypoint 2050 jelentésében szereplő legfontosabb statisztikák szerint a SAF használata 53-71 százalékos csökkenéssel járulhat hozzá ehhez.

Jelenleg minden Airbus repülőgép rendelkezik olyan tanúsítvánnyal, amely alkalmassá teszi a fele-fele arányban kerozinból és SAF-ból álló üzemanyaggal repülésre, a cél azonban a 100 százalékos SAF-tanúsítvány elérése lenne az évtized végére.

A teszt során használt A380-as azonos a közelmúltban bemutatott Airbus ZEROe Demonstratorral, amely egy tesztplatform az olyan jövőbeli technológiák számára, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy 2035-re piacra kerüljön a világ első zéró emissziós repülőgépe.