Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,97 Ft
Euró
392,81 Ft
Font
457,74 Ft
Bitcoin
64,493 $

Reagált az A-Lab Pharma az ellenőrizetlen Covid-tesztek forgalmazásával kapcsolatos állításokra

Néhány nappal ezelőtt az A-Lab Pharma közleményben jelezte, hogy nagy mennyiségű, ellenőrizetlen külföldi forrásból származó BOSON márkájú COVID-19 antigén teszt került a hazai piacra, ami után nem várt fejlemények következtek.

Boson
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

A közlemény megjelenése után az MSM Medical Kft. is tájékoztatást adott ki az üggyel kapcsolatban, és jelezték, hogy az említett termékek hazai piacon történő felbukkanásához közük nincs, majd hozzátették, hogy a közleményt kiadó A-Lab Pharma nem kizárólagos forgalmazója a BOSON COVID-19 otthon használható antigén tesztnek, ugyanis 2021. április 1-e óta az MSM Medical Kft. is hivatalosan forgalmazza a terméket, amit az OGYÉI 2021. április 4-én keltezett Hatósági Bizonyítványa is igazol. Az ügy előzményeiről itt olvashatnak.

Az A-Lab Pharma állítása szerint azonban ők nem állították, és nem is sugallták azt, hogy az ellenőrizetlen termék az MSM Medical Kft-n keresztül jutott el a hazai piacra, így nem értik, hogy annak képviselője miért reagált ily módon az általuk kiküldött sajtóközleményre. Az ügyben intézett közleményüket alább változtatás nélkül közöljük. Soron kívül Napos, gomolyfelhős péntek vár ránk, csak néhol fordulhat elő zápor

  • A témában megjelent első cikk után hallottunk először a tavaly alakult csomádi forgalmazóról, így azt meg se tudtuk nevezni a sajtóanyagunkban. Ha ismertük volna, akkor se neveztük volna meg, mert nem üzleti kérdésekről, hanem a fogyasztók biztonságáról beszéltünk. Céges üzleti ügyeket nem a sajtóban szokásunk rendezni. Ezzel ellentétben Kozákné írásának nagy részében a fogyasztók védelmezőjének szerepében tetszelegve az IVD-kereskedelmet érintő hozzáértés hiányát jelző állításokat tett a versenytársának tartott cég (A-Lab Pharma) árazásáról, azaz üzleti kérdésekről…
  • Az a piaci szereplő, aki nem a saját PR céljaira, alacsony áraira történő figyelemfelhívásként kívánja használni a közleményünket, látja, hogy az arról szól, hogy ismeretlen eredetű BOSON termékek jelentek meg az országban, amelyek szállítási és tárolási körülményei nem kontrollálhatók, ami így kockázatot jelent a fogyasztók számára egy érzékeny orvostechnikai eszköz esetében. Erről a fogyasztóknak és a kereskedőknek tudniuk kell (az A-Lab munkatársai találkoztak megbontott csomagolással is, és az eredeti -valahonnan külföldről érkező- BOSON dobozba vagy mellé tett használati útmutatóval, a magyar nyelvű forgalmazó feltüntetése nélkül a dobozon. Ez nem szabályos, nem is tudtuk azonosítani a forgalmazót, és felidézte bennünk a tavalyi hamisított COVID-tesztek ügyét..
  • Ha a csomádi forgalmazó közvetlenül importál a BOSON Biotech-től, akkor az anyag egyértelműen nem róla szól, hanem azokról. akik nem a gyártótól, hanem „ismeretlen forrásokból” szerzik be a terméket. Felmerül a kérdés: vajon miért érezte magát megszólítva a szerző, ha a sajtóanyagban nem róla van szó, és nem hangzott el a neve? Hiszen így más cégek jelentik a veszélyt a fogyasztók számára, és nem az ő cége, de nem is az A-Lab. Ha a cégvezetőt  a fogyasztók érdeklik, és nem a saját nyeresége, akkor miért az árakról beszél, és miért nem tesz lépéseket annak érdekében, hogy a fogyasztók egészségére kockázatos termékek ne kerülhessenek forgalomba. Mert ebben szívesen lennénk szövetségesek.
  • A csomádi cég magát a weboldalán „hivatalos forgalmazónak” nevezi, de mástól ezt a terminológiát sérelmezi. Ez kontrasztos, főleg úgy, hogy sehol sem állította magáról az A-Lab Pharma, hogy a BOSON Biotech kizárólagos képviselője, sőt kifejezetten említést tett az EU szabad termékáramlást érintő politikájának elfogadásáról. A márkaképviselet kategória természetes, hiszen egyedül az A-Lab Pharma fektetett tízmilliókat abba, hogy ismertté tegye a BOSON márkát (televízió, rádió, óriásplakát, sajtó-és online kampány), más szereplők az A-Lab Pharma anyagainak másolásával operáltak, illetve az A-Lab kampányának hatására sokszorozták meg korábbi forgalmukat. Így az üzleti fenyegetést is talán máshol kellene keresni, nem? 
  • Kozákné árazással kapcsolatos megjegyzései azt jelzik, hogy korlátozottak az ismeretei a nagykereskedelemben, a patikaláncokban és a lakossági kommunikáció során felmerülő marketing költségekről, a szektor árazási elveiről és gyakorlatáról. Ezen költségek kifizetésével, illetve a patikai árrésekkel ő sem tudna alacsonyabb fogyasztói árat elérni. Egyedileg felkeresve patikákat, kikerülve a nagykereskedőket, marketing költségek nélkül persze lehet… 
  • Megjegyezzük: épp a BOSON piacra lépésével indult meg a piaci árcsökkenés, mivel az árazásnál cél volt, hogy kedvezményekkel együtt lehetőleg 2000 Ft-tal a bevezetéskori 7000-7500 Ft-os árak alatt legyen a termék ára. Az egyes patikák árazására azonban az A-Lab nincs hatással, így szeretnénk azt hinni, hogy a sérelmezett magas fogyasztói, patikai árak és az A-Lab forgalmazó nagykereskedelmi átadási árainak összemosása a megszólaló ügyvezető részéről pusztán tájékozatlanságból fakad, és nem ön-PR-ból vagy a helyzet tudatos félremagyarázásából. 
  • Sajnos a COVID-helyzetben sok cég kizárólag üzleti lehetőséget lát a helyzet iránti felelősség nélkül. Annak csak örülni tudnánk, ha a nevezett forgalmazó éppen nem ezen szereplők közé tartozik, így mostantól kutathatunk közösen, hogy ki jelenti a valódi veszélyt a fogyasztókra.
  • A kutatás során felajánljuk a közös munkát, és azt is, hogy fektessünk közösen a BOSON márkába, építsük közösen, mivel valóban magas minőségű lakossági antigén tesztről van szó, ezzel tudunk a legtöbbet tenni a fogyasztókért.
  • A magunk részéről ezzel a témát lezártnak tekintjük és a kapcsolódó kérdéseket nem a sajtóban kívánjuk rendezni.