Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
358,52 Ft
Euró
386,71 Ft
Font
449,09 Ft
Bitcoin
61,893 $

Romba döntheti a magyar autóipart az ukrán-orosz háború

Mivel az orosz beszállítók nem tudnak szállítani, és a Kínából vasúton érkező részegységek sem jutnak el Európába, ezért kérdésessé vált a hazai autópiac jövője.

Illusztráció/MTI/EPA/Sascha Steinbach
Belföld

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

Még magához sem tért a járvány okozta mélyrepülésből az autóipar, máris újabb nehézséggel számolhat, az orosz–ukrán háború negatív hatásai miatt. Valószínűleg először a logisztika és az alapanyag-ellátás terén érződhet meg a háború hatása, ez azonban nagyban függ attól, hogy egy-egy cég honnan szerzi be az alapanyagokat és az alkatrészeket – magyarázta a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.

A szakember hozzátette, azok az ágazati cégek, amelyeknek vannak ukrán beszállítói, már most érzékelik a problémát, van, amely napok óta nem éri el a partnervállalatot. Soron kívül Két kisteherautó és egy kamion ütközött az M5-ösön, mentőhelikopter érkezett a helyszínre

Az is súlyos probléma, hogy a háború miatt sérülhetnek logisztikai útvonalak, és kérdés, hogyan tudják ezeket kiváltani, Kínából ugyanis sokféle komponens érkezett Magyarországra orosz–ukrán útvonalon – mondta Kilián Csaba.

A főtitkár ismer olyan magyarországi gépjárműipari cégeket, amelyeknél akár a 40-50 százalékot is eléri a kínai beszállítók aránya. Az ellátási nehézségek drágulást okoznak a piacon, ennek mértékét azonban még távolról sem lehet megsaccolni.

Az acél és az alumínium alapanyagok esetében Ukrajna fontos partnere a magyarországi cégeknek, és mindkét termékcsoport már tavaly drasztikusan drágult, az alumínium ára például megnégyszereződött.

Jelentkezz, és légy Te is a Liner.hu csapatának tagja

Az emberek többsége nem tartja alkalmasnak Magyar Pétert a miniszterelnöki posztra

Emellett arra is fény derült, hogy 21 százalék jobboldalinak, 23 százalék baloldalinak, 32 százalék középen állónak tartja.