Kedvezően alakult az iskolaelhagyási statisztika
Az Oktatási Hivatal legújabb uniós projektje segítségével közel 150 ezer tanuló és 12 ezer óvodás gyermek oktatása valósulhatott meg oly módon, hogy nem maradtak le társaiktól az órákon.
Brassói Sándor, az Oktatási Hivatal megbízott elnöke az InfoRádiónak adott nyilatkozatában kiemelte, a projekt nem abban segítette, hogy mindenkit hagyott szabadon gondolkodni, hogy találjon ki valami saját ötletet, hanem kifejezetten tényekre, adatokra épülő elemzések alapján létrehozott mutatószámok alatt segített meglátni és megláttatni az intézmények saját problémáit.
A szakember hozzátette, nem felütések alapján történtek, hanem pontosan oda voltak téve minden egyes intézmény és évfolyam mellé a hátrányos helyzetű tanulói vagy a gyermekvédelmi kérvényben részesülő tanulói adatok, akár a kompetenciamérési és lemorzsolódási adatok típusonként, amely alapján a projekt komoly szakember és elemzői kapacitásai segítette az iskolákat – ismerve a fenntartóikat – abban, hogy ténylegesen felismerjék, hogy „ú, nálunk ezek a fő problémák”.
Tehát ezekre a feltárt, és pontosan beazonosított problémákra kínált a projekt a fenntartóknak egyrészt egy intézkedési tervhez olyan adatokat és sablont, aminek a véghezvitelével sokkal tudatosabban tudtak fejlesztési tervet előkészíteni öt évre előre, másrészt a pedagógiai programmódosításra, de ami fontosabb, a belső légkör fejlesztését támogató intézkedésekre.
Brassói Sándor közölte, az érintett iskolákban dolgozó pedagógusok és intézményvezetők sokkal tudatosabban viszonyulnak a lemorzsolódó tanulókhoz:
„Hiszen az ilyen közegben a gyermek számára érkező hatások nem igazán a tanulásra, az iskolában maradásra hatnak, hanem sokkal inkább afelé, hogy te is menj el hamar dolgozni, hogy legyen jövedelmed, keress több pénzt, és segíts be a családi kasszába.”