Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
362,78 Ft
Euró
389,08 Ft
Font
454,74 Ft
Bitcoin
58,804 $

11 milliárd forintot fizettek a rézért, kiderült, hogy festett kövek lapulnak a konténerekben

Egy vállalat 26 millió fontot (11 milliárd forint) fizetett egy 300 konténeres szállítmányért, mely eredetileg rezet tartalmazott volna, ám mire az áru megérkezett, kiderült, hogy csupán festett kövek voltak benne.

Fotó: Flickr/Wonderlane
Külföld

Borbély Fanni

Szerkesztő

A kereskedő megtévesztette a vállalatot, mikor felvette a megrendelést, ugyanis mikor a szállítmány megérkezett Kínába, rögvest kiderült, hogy a réz helyett csupán festett kövek voltak a konténerekben. A genfi székhelyű Mercuria Energy Group tavaly nyáron 10 ezer tonna rezet vásárolt Bietsan Bakir török ​​beszállítótól, s bár a rakomány szigorú biztonsági és ellenőrzési folyamaton ment keresztül, a tisztviselők csak a célállomáson, Kínában fedezték fel, hogy réz bizony nincs a konténerekben.

Az Independent úgy értesült, a svájci kereskedő most jogorvoslatot kér Törökország és az Egyesült Királyság bíróságain, továbbá polgári pert is indított, míg a török ​​rendőrség 14 embert tartóztatott le az eset kapcsán. A társaság azóta kiadott egy közleményt, melyben köszönetet mondanak az isztambuli hatóságoknak és azt írják, őrizetbe vették azokat a gyanúsítottakat, akikről feltételezik, hogy részt vesznek a Mercuria elleni szervezett bűnözésben. Soron kívül Némi csapadékra van kilátás pénteken, de akár 27 fok is lehet napközben

Az eset azonban a biztonsági ellenőrzések sérülékenységét is feltárja a nemzetközi kereskedelemben. A Mercuria Energy tavalyi megrendelése után az összesen 10 ezerből mintegy 6700 tonnát konténerekben szállítottak nyolc hajón. A réz eredeti voltak mikor berakták őket a konténerekbe, és biztonsági ellenőrzésen mentek keresztül, mielőtt lezárták őket, azonban valamikor az isztambuli kikötőből történt indulása előtt a szállítmányt kövekre cserélték, majd a rakományt ismét lezárták.

A cég mindezt csak akkor tudta meg, amikor megérkezett az első szállítmány, akkorra azonban már befizette az vételár 90 százalékát. A világ öt legnagyobb olajkereskedője egyikének borzalma azonban nem ért véget, ugyanis miután a cég megtudta, hogy az eladó biztosítójával sem tudna szállítási igényt érvényesíteni – ami ilyenkor szokás –, mivel a török ​​társaság által a rakomány biztosítására használt hét biztosítási szerződés közül hat hamis volt.