Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,59 Ft
Euró
391,22 Ft
Font
458,13 Ft
Bitcoin
62,805 $

Kiderült, mennyit késtek a Wizz Air gépei

Egy felmérés szerint a Wizz Air járatai indultak tavaly a leghosszabb késésekkel a brit repülőterekről.

Fotó: A Wizz Air légitársaság Eindhovenbe tartó járata felszállás előtt a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren 2022. október 11-én. 10 éves együttműködését ünnepli a repülőtér és a Wizz Air légitársaság. MTI/Czeglédi Zsolt
Európa

Takács Petra

Szerkesztő

A brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) adatai alapján készített, hétfőn ismertetett felmérés szerint a Wizz Air légitársaság járatai indultak a leghosszabb késésekkel tavaly Nagy-Britanniából.

A PA információszolgáltató ügynökség által a brit médiaorgánumok számára összeállított statisztikai elemzés mindazon légitársaságok indulási adatait vizsgálta, amelyek 2022-ben 2500-nál több menetrendszerű és charterjáratot indítottak brit repülőterekről. Soron kívül Ezek az újítások jöhetnek az iOS 18-cal

A törölt járatok nem szerepelnek a felmérésben. A BBC brit közszolgálati médiatársaság által ismertetett PA-adatok alapján az összes indulásra kiszámolt átlagos késés 23 perc volt. A Wizz Air Nagy-Britanniából induló járatainak átlagos késése ennek a kétszerese, 46 perc és 6 másodperc volt tavaly.

Nem kevés késést regisztrálták

A késési lista második helyén a Tui utazási konglomerátum légitársasága áll 40 perc 18 másodperccel, utána a Qatar Airways (31 perc 48 másodperc), a Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc) és az ugyancsak törökországi központú Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) következik.

A Wizz Air a londoni Luton és Gatwick, valamint Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Liverpool és Bristol repülőtereiről közlekedtet nemzetközi járatokat. Paul Smith, a CAA fogyasztói kapcsolatokért felelős igazgatója a BBC-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hatóság „már felvetette a Wizz Airrel kapcsolatos aggályait” és szorosan együttműködik a légitársasággal az eredmények javítása végett.

Smith hozzátette: a CAA rendszeresen kéri a fogyasztói jogok érvényesítését célzó hatásköreinek erősítését, beleértve a légitársaságok megbírságolásának lehetőségét is. Az illetékes igazgató szerint a CAA elvárja, hogy a légitársaságok előremutató módon tájékoztassák az utasokat jogaikról járatfennakadások esetére. Smith hozzátette: a hatóság elvárja azt is, hogy ilyen esetekben a légitársaságok időben nyújtsanak támogatást és segítséget az érintett utasoknak.

(MTI)