Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,58 Ft
Euró
388,74 Ft
Font
451,91 Ft
Bitcoin
62,639 $

Vitézy Dávid: az Üllői úti bringasáv kapcsán rossz döntés született, de korrigálható

A 100E busz 31 perc alatt jutott el a reptértől a Corvin-negyedig, innen kezdődött az araszolás. A közlekedési szakember szerint a kerékpársávok oszlopos védelme okozza a torlódást, de van megoldás.

Fotó: Budapest első forgalomterelő oszlopokkal védett kerékpársávja az Üllői úton 2023. augusztus 15-én. MTI/Hegedüs Róbert
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az Index beszámolója alapján a 100E jelzésű reptéri busz a nagykörút és a kiskörút között, az Üllői úton áll bele a dugóba, azaz ezen a szakaszon szedi össze azt a késést, ami a 30-35 perces menetidőt 50 percre növeli meg. Vitézy Dávid a Facebookon oldalán azt írta, hogy épp ez az a szakasz, ahol a főváros a kerékpárossávot műanyag, rugalmas oszlopokkal, ún. pollerekkel választotta el a közúti sávoktól.

Ahogy már megírtuk, a védett kerékpársávok miatt korábban a BKK diszpécsere a Baross utca felé terelte el a buszokat, így a kritikus csúcsidőszakokban még a kerülő okozta időveszteségével együtt is gyorsabban értek célba a járatok ezen az útvonalon, mint az Üllői út belső részén. Soron kívül Nagyot bukott Valter Attila a Giro d’Italia ötödik szakaszán

A közlekedésért felelős volt államtitkár pedig képeket is csatolt a bejegyzéséhez, amelyeken jól látható, hogy a városközpont felé haladó 100-as busz a Kálvin tér előtt araszol a dugóban. Ez a járat most 13 perc alatt teszi meg azt az utat, amin korábban 2-3 perc alatt haladt keresztül.

Vitézy Dávid a reptéri BKK-busz jelentőségét abban látja, hogy a 100E a semmiből óriási utasforgalmat épített fel, sok milliárd forint bevételt termel a BKK-nak, és nem más járatoktól, hanem a taxiktól szerzett utasokat. „50 db taxi helyett jár egy darab csuklós busz – ez pontosan az a módváltás, ami a város stratégiai céljaiban szerepel. És ezt a buszsáv tette lehetővé” – fogalmazott.

A közlekedési szakember korábban arról is beszélt, hogy a szóban forgó szakaszon az lett volna a legjobb megoldás, ha közös busz- és kerékpársávot alakítanak ki. Ám véleménye szerint az is járható út lett volna, ha az Üllői utat teljes keresztmetszetében újraosztják, amivel ki lehetett volna alakítani külön buszsávokat és a mainál keskenyebb, de elkülönült kerékpársávokat. Kiemelte, a polleres elhatárolással rossz döntés született, ezt azonban még lehet korrigálni.