Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,86 Ft
Euró
392,06 Ft
Font
458,42 Ft
Bitcoin
62,498 $

Kiderült, mennyit késnek a vonatok valójában

Hegyi Zsolt azt is elismerte, hogy a késések évről-évre nőnek 1-2%-kal, amelynek hátterében több dolog is áll.

Fotó: MTI/Katona Tibor
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

A MÁV új menetrendje apropóján Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese beszélt a vonatok késéséről és arról, hogy mikorra fejezik be az 1-es vonal felújítását. „80-85%-os a pontossági mutató, vagyis tíz vonatból nyolc kellő időben ér célba, kettő nem” – magyarázta a Világgazdaságnak nyilatkozva, ebből szemlézett az Infostart.

Ezt követően hozzátette: „Ez nyáron kicsit mindig rosszabb. Ráadásul erősen érinti a balatoni forgalmat, mert ott hosszú, egyvágányú vonalak vannak, ahol a vonatoknak félre kell állniuk a szembejövő szerelvény elengedése érdekében, amely, ha késik, akkor sajnos késik a félreálló vonat is, nincs menekülőút”. Hegyi Zsolt azt is elismerte, hogy a késések évről-évre nőnek 1-2%-kal, amit részben a pályák romló állapota okoz, hiszen az elrendelt sebességkorlátozás mellett nehezebb tartani a menetrendet.

Mint mondta, a másik ok a járműpark öregedése, hiszen romlik az üzemkészségük, megbízhatóságuk. Majd arról is beszélt, hogy szükség van „átfogó, rendszerszintű fejlesztésekre” mind a járművek, mind az infrastruktúra tekintetében, de az 1-es vonal felújításáról is szót ejtett. Elmondása szerint a határidő december 9-e, és ezt tartják, a munka pedig azért ilyen hosszú, mert „olyan vágányokat szeretnének ezen a szakaszon, amelyek évtizedekig problémamentesen használhatók”.

Ígérete szerint „jövő tavaszra a pályán az utolsó simítást is elvégezzük, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például a felsővezeték feszességének a beállítását. Amíg az egyik vágányon dolgozunk, addig a másikon lehet közlekedni”. Megjegyezte, az új menetrend első napján mind a két vágány járható lesz a korábbi menetrend szerint. „Tudom, hogy az utasok számára minden egyes nap, ami ideiglenes közlekedési megoldással jár, kényelmetlenséget jelent, de műszaki szempontból ez az összességében 3 hónapnyi felújítás, kifejezetten feszes ütem” – emelte ki a vezető.

Korábban azt is megírtuk, Ágh Péter államtitkár közlése szerint 6 percet késnek átlagban a MÁV hálózatán közlekedő személyszállító vonatok, amely miatt szeptember végéig csaknem 7 millió forint átalány-kártérítést kellett kifizetniük. De arra is fény derült, hogy a villanymozdonyok átlagéletkora 43,9 év, a dízeleké pedig 50,36, s a kocsik 40%-a rendelkezik klímával vagy légjavító berendezéssel.