Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,89 Ft
Euró
392,92 Ft
Font
458,73 Ft
Bitcoin
64,533 $

Tarlós István: a Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd

Állítása szerint ennek eldöntését a budapestiekre hárítani nevetséges, mindemellett a Lánchíd gyalogoshíddá alakítását abszolút ostobaságnak tartja.

Fotó: Tarlós István volt főpolgármester, országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott beszédet mond az M3-as metróvonal újabb szakaszának átadóünnepségén a felújított Kálvin téri állomáson 2022. május 14-én. MTI/Balogh Zoltán
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere néhány napja bejelentette, hogy az első fővárosi lakógyűlés keretein belül milyen témákban fejthetik ki véleményüket a lakosok, így például abban, a Lánchidat visszaadják-e az autósoknak, vagy továbbra is tartsák fenn a közösségi közlekedés, valamint a taxisok, biciklisek számára.

Most pedig Tarlós István, Budapest korábbi főpolgármestere fejtette ki a véleményét a lakógyűlésről, amelynek kapcsán azzal kezdte, szerinte a főpolgármesteri kérdésekbe állításokat fogalmaztak bele, miközben azok valóságtartalma kérdőjeles. Soron kívül Halálra ítéltek egy iráni rappert, amiért részt vett egy 2022-es tüntetésen

„Ahhoz a kérdezősködés értelmet nyerjen, legkevesebb két dolog biztosan igaz kellene, hogy legyen. Az egyik, hogy a főváros valóban nettó befizetője-e az államnak. A másik pedig, hogy a Lánchíd-felújítás hatmilliárd forintos állami támogatásának automatikus folyósítási kötelezettsége jogi szempontból a valóságban fennálljon”

– mondta.

Az Index szerint ezután arról beszélt, hogy a Lánchíd hatmilliárd forintos támogatása esetében úgy hírlik, van egy papír, ami szabályozza a folyósítás feltételeit, s ezt állítólag Karácsony Gergely is aláírta. Illetve megjegyezte, hogy a ciklusa idején volt egy megállapodás, ami szerint a főváros utólag, és azzal a feltétellel kapta volna a hatmilliárd forintot a híd rekonstrukciójához, hogy 18 hónapon belül visszaáll a teljes közlekedés.

Ez nem demokrácia, hanem dilettantizmus

Majd Tarlós István arra utalt, miszerint a Lánchíd autómentesítésének kérdésében biztosan elfogadhatatlan a főváros akaratos felelősség hárítása. Véleménye szerint „egy nyilvánvaló szakmai kérdésről van szó. Marxi magasságokba emeli a főváros indoklását, hogy a saját maguk (BKK) által készített szakvéleményre támaszkodik” – írta a Magyar Nemzet.

Továbbá úgy látja, hogy az autómentesítést olyan állapotra kalkulálják, mikor az összes többi budapesti Duna-híd működik. Viszont a Lánchíd után a Petőfi, majd az Árpád hidat is fel kell újítani, vagyis ezeket egymást követően hosszú időre le kell zárni, akkor pedig a Lánchíd kapacitásának kiiktatása közlekedési káoszhoz vezet majd.

„Ennek a felelősségét laikusokra – köztük kiskorú gyerekekre – hárítani nevetséges. Ez nem demokrácia, hanem dilettantizmus, amit ajándékként tálalnak a gyanútlan szavazóknak”

– fogalmazott. Ezt követően kiemelte, a Lánchíd gyalogoshíddá alakítása „ostobaság, mert a jelenlegi úttestről a gyalogosok a láncoktól semmit nem látnak a városból”.