Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
66,881 $

Rossz hír, a csoki és a kávé is drágább lehet a Nestlé idei áremelése miatt

A vezérigazgató szerint erre a magas nyersanyagárak miatt van szükség, amelyek a tavalyi profit csökkenéséhez is hozzájárultak.

...svg content...Fotó: Unsplash
Külföld

Takács Petra

Szerkesztő

A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége 9,3 milliárd frank adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet, ami jelentős, 45,2 százalékos csökkenés a 2021. évihez viszonyítva. A Nestlé 9,3 milliárd frank tavalyi adózott eredménye alulmúlta a 11,58 milliárd frankra számító elemzői előrejelzést.

A cég globális bevétele 8,4 százalékkal, 94,4 milliárd svájci frankra nőtt, így nem érte el az elemzői várakozások átlagában szerepelő 95,02 milliárd frankot. Az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) árbevétel 8,3 százalékos növekedése az értékesítési volumen 0,1 százalékos növekedésének és a 8,2 százalékos áremelésnek tulajdonítható. Soron kívül Eltűnt 13 éves lány megtalálása érdekében kéri a lakosság segítségét a rendőrség

A Nestlé csoport további áremeléseket fog végrehajtani idén, miután a magas nyersanyagárak hozzájárultak a tavalyi profit csökkenéséhez – derült ki Mark Schneider vezérigazgató csütörtöki nyilatkozatából. A vállalatvezető a tervezett árszintekről nem kívánt nyilatkozni, meggyőződése szerint a nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében szükséges a további áremelés.

Az idei évre 6-8 százalékos organikus bevételnövekedést várnak

A tavalyi 8,2 százalékos áremelés nem ellensúlyozta teljes mértékben a megnövekedett költségeket, amelyeket egyebek mellett az arabica kávé és a tejtermékek drágulása jelent. A Nestlé az idei évre 6-8 százalék organikus bevételnövekedést vár. A tavalyi teljesítmény alapján a cég 2,95 frank osztalékot fizet részvényenként a 2021. évi 2,80 frank után.

A Nestlé a világ egyik legnagyobb élelmiszergyártója. A cég portfóliójában több mint 2000 márka található, köztük a Nestlé, a Nescafé, a Nespresso, a KitKat, a Gerber és a Maggi. Magyarországon a Nestlé több mint 30 éve van jelen.

A svájci vállalat Magyarországon három gyárában – Szerencsen, Diósgyőrben és Bükön -, illetve budapesti központjában összesen több mint 2500 embert foglalkoztat. Január közepén jelentették be, hogy a Nestlé Hungária Kft. 140 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházással 250 új munkahelyet hoz létre büki telephelyén.

(MTI)

Riasztó mértékben növekszik az idős, beteg, munkaképtelen hajléktalanok száma Magyarországon

Ma már 10 hajléktalan ember közül 4 elmúlt 60 éves, többségük pedig beteg és munkaképtelen.

Ilyen repjegyárra számítson, aki repülővel érkezne a nyári futball Európa-bajnokságra

A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság hatására jelentősen megnőtt a Németországba irányuló repülőjegyek iránti kereslet Magyarországról.