Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
365,86 Ft
Euró
392,06 Ft
Font
458,42 Ft
Bitcoin
62,498 $

Újabb panasz érkezett, még mindig hangosak a vonatok

Tavaly júniusban, majd a napokban érkezett ismét panasz a Topolya sori idős hölgytől, aki szerint olyan hangosak a hajnali mozdonyok a szegedi pályaudvaron, hogy aludni sem tudnak tőle.

Fotó: Facebook/MÁV
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

Rajnai Jánosné legelőször tavaly számolt be arról, hogy a nagyállomáson már hajnalban beindítják a régebbi típusú, hangos és környezetszennyező dízelmozdonyokat, amelyeket indulásig járatnak, az utolsó vonat pedig este fél 11 előtt megy el. A probléma akkor kezdődött, amikor újraindították a tramtrain építése miatt leállított vonatközlekedést Szeged és Hódmezővásárhely között.

A Magyar Államvasutak sajtóosztálya úgy nyilatkozott, hogy módosítottak az állomáson lévő dízelmozdonyok közlekedésén, illetve megígérték, hogy azokat csak közvetlenül a vonat indulása előtt fogják a szerelvényhez kapcsolni. Emellett igyekeznek minimálisra csökkenteni dízelmozdonyok szegedi állomásán való tartását, ha pedig megtehetik, inkább az Uzsgyi néven ismert orosz motorvonatokat veszik elő. Soron kívül Buszbaleset történt Mexikóban, legkevesebb 18 ember életét vesztette

Rajnainé viszont úgy tapasztalja, hogy a helyzet nem sokat javult, továbbra is zörgés zavarja a pihenésüket, amely karácsonykor is elkezdődött hajnalban, így a problémát a rendőrségnek és az önkormányzatnak is jelentette zajszennyezés címszó alatt.

Közel 150 millió forint értékű drogot foglaltak le az egyetemista dílertől Újbudán (videó)

Véleménye szerint sokat javulna a helyzet, ha a korábbi, szinte zajtalan piros vonatokat helyeznék vissza, amely ötletet a Délmagyarország továbbított is a MÁV sajtóosztályának. Erre az a válasz érkezett, hogy a vasúttársaság törekszik a zajhatás csökkentésére, amelynek érdekében több intézkedést hoztak, emellett a lakosság szíves türelmét kérik.

Eszerint az éjszakai órákban az M41-es mozdonyok nem tartózkodhatnak a szegedi pályaudvaron, az 5.28-kor Békéscsabára induló vonat szerelvényének előfűtését a telephelyen végzik el, valamint az előző esti szerelvény érkezése után a mozdony mielőbb a fűtőházba megy, és hajnalban az M41-es sorozatú mozdony a lehető legkésőbbi időpontban kerül a fűtőházból a pályaudvarra.