Dollár
393,71 Ft
Euró
413,36 Ft
Font
480,86 Ft
Bitcoin
17,003 $

Óriási kártérítést követelhet Ausztrália, tízmillió főt érintő adatszivárgás történt

Fotó: Twenty20

Bense Róbert

2022. október 5. - 23:13

A Singtelnek valószínűleg mélyen a zsebébe kell nyúlnia, amiért az ausztrál részlegénél jelentős adatlopás történhetett.

A Singapore Telecommunications hétfői közleménye szerint megkezdte az Optusnál felfedezett adatszivárgás kivizsgálását, amely mintegy 10 millió felhasználót érinthetett a legfrissebb információk szerint.

Soron kívül Újraindult a Dunai Finomító, de idő kell az ellátási problémák megoldására

Az ország második legnagyobb távközlési szolgáltatója az ausztrál kormány szerint jogsértést követett el, a lakosság 40 százaléka pedig „pénzügyi bűncselekménynek” volt kitéve. A kormány sürgeti a vállalatot, hogy mindenkit értesítsen az adatszivárgásról.

A cég eddig még nem kapott értesítést csoportos jogi keresetről, azonban erre felkészülve már most ügyvédeket kért fel, ha ügyfeleik számára tanácsadás kellene. Az Optus emellett megbízta a Deloitte-ot a kibertámadás független, külső vizsgálatának lefolytatásával.

“Miközben továbbra is az ügyfeleink védelmére és az adataik ellopásából eredő esetleges károk minimalizálására összpontosítunk, eltökéltek vagyunk, hogy kiderítsük, mi történhetett” – mondta Kelly Bayer Rosmarin, az Optus vezérigazgatója.

A 10 millió feltört fiókból 2,1 millió ügyfélnél került nyilvánosságra a személyi igazolványok száma. A cég vezérigazgatója videóüzenetében kiemelte, hogy lépéseket tesznek az okmányok cseréjére – írta meg a CNA.

A Sydney Morning Heraldnak nyilatkozva azt mondta, hogy túl korai lenne leírni a támadás jellegét, amelyet Clare O’Neil belügyminiszter „egyszerűnek”, nem pedig kifinomultnak nevezett.