Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
62,965 $

Hiába a Nyerd meg az életed! sikere, hatalmasat zuhant a Netflix-előfizetők számának növekedése

A Netflix előfizetői számának növekedése 2021-ben 50 százalékkal esett vissza, még a Nyerd meg az életed! című népszerű sorozat sikere ellenére is.

Fotó: Twenty20
Kult

Takács Petra

Szerkesztő

2021. október 19-én milliárdos nyereségről és az előrejelzéseket felülmúló, robbanásszerű előfizetői növekedésről számoltak be, mivel globális sikereket hozott a Nyerd meg az életed“ című koreai thriller sorozat, a Ne nézz fel! című amerikai vígjáték-katasztrófafilm, valamint a Különösen veszélyes bűnözők című akció-vígjáték.

Ezek alapján a Netflix eredetileg azt prognosztizálta, hogy 2021 végére már 222 millió új előfizetőt üdvözölhet, azonban a valóság nem ezt tükrözte, ugyanis a tavalyi negyedik negyedévben mindössze 221 millió előfizetőt számláltak – jelentette a Tech Times. Soron kívül Szentkirályi Alexandra a Szomszédok legendájával, Vágási Ferivel üzent Karácsonynak

Bár a streamingplatform előfizetőszámának növekedése csak kis mértékben maradt el a kitűzött céltól, a Netflix befektetői így is csalódottak, mert a jelentések szerint a Netflix részvényei 2020 júniusa óta a legalacsonyabb szintre estek, a 2020-as év második feléhez viszonyítva a tavalyi év végi teljesítmény pedig a felére csökkent.

A streaming szolgáltató közölte részvényeseivel, hogy a verseny fokozódott az elmúlt 24 hónapban, mivel a szórakoztatóipari vállalatok világszerte fejlesztik saját streaming kínálatukat, például a Warner Bros. és a Disney is belépett a streaming-piacra. Előbbi szolgáltatása a Hulu és az ESPN tavaly lenyűgöző eredményeket ért el, összesen mintegy 179 millió előfizetővel, utóbbi pedig az HBO Max-szal az eddigi legjobb nézettségi szintjét érte el elindulása óta 2021 decemberében.

Ettől függetlenül a Netflix még mindig közel 222 millió fizető előfizetővel rendelkezik összesen, a visszaeső számokat a fokozódó streaming-versenynek tudja be, illetve a koronavírussal kapcsolatos megbetegedések növekedésének, hiszen a világ egyes népei gazdasági nehézségekkel küzdenek. Ennek ellenére a vállalat nemrég megemelte az előfizetési díját az Egyesült Államokban és Kanadában, valamint bevezette a Netflix Játékokat is.