Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,75 Ft
Euró
388,72 Ft
Font
454,08 Ft
Bitcoin
59,312 $

Nem lehetetlen, hogy a közeljövőben arcfelismerő kerüljön a hazai traffipaxokra

Az ORFK mesterséges intelligenciával fejlesztené a VÉDA-rendszert, mert így a mostaninál több szabálytalanságot tudnának észlelni és szankcionálni a rendőrök.

Fotó: MTI/Sóki Tamás
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője korábban azt mondta, nagyobb számú, sűrűbben szőtt kamerahálózattal sokkal szorosabb felügyelet alatt lehetne tartani az ország közútjait, de az illegális versenyek ellen ez nem hatékony módszer, mert csak új helyszínt keresnek maguknak.

Legutóbbi interjújában pedig arról beszélt, az országban több mint száz Trafibox kihelyezése van folyamatban, sőt, vannak olyan önkormányzatok, amelyek sebességmérő műszert vásárolnak és átadják a rendőrségnek. Majd arra utalt, a rendőrség elvenné a legveszélyesebb gyorshajtók autóit, tettek is rá kezdeményezést, ám egyelőre a magyar jogrendbe nem illeszthető be – írta az Infostart a vezess.hu beszámolója alapján. Soron kívül Nem volt valós az érdi fiatal terrortámadással való fenyegetőzése, csak a nézettségért csinálta

Azt fontos előrelépésnek tartja, hogy már drónokat is használnak az autósok ellenőrzésére és ezekből az eszközökből még többet szeretnének alkalmazni minél több helyen. „A pilóták kiképzése megtörtént, a módszertant kidolgoztuk. Nagy valószínűséggel négy megyei főkapitányságon, Budapest, Zala, Borsod és Szabolcs vármegyékben fogunk kísérleti jelleggel ilyen drónokat használni” – tette hozzá Óberling József.

Állítása szerint felmerült a VÉDA-rendszer fejlesztése, „de ez még nagyon gyerekcipőben jár, ennek keretében is napirenden van az átlagsebesség-mérés kérdése. Civil szervezetek és környezetvédők is részt vesznek abban, hogy merre tovább”. Kifejtette, a VÉDA-rendszer készülékeit mesterséges intelligenciával javítanák fel, a járművezetők arcát azonosító funkcióban is gondolkodnak. Szerinte ott tartunk, hogy a technológiai fejlődés miatt itt van az ideje egy mostani fejlettségi szintű, magasabb, high-tech rendszernek, ami olcsóbban üzemeltethető.

Ezáltal megállapítható lenne, a sofőr használja-e a biztonsági övet (bár kérdéses, az MI mennyire lenne precíz ebben), tartott-e a kezében mobiltelefont vagy bármi mást vezetés közben, s van-e egyezőség egy jármű üzembentartója és vezetője között. Ugyanakkor az ezredes elismerte, ezzel persze nem lehet mindenkit nyakon csípni, de az is nagy eredmény, ha tízből három szabályszegőt elkapnak. „Ennek lesz akkora hírértéke, hogy mindenki más is bekapcsolja az övét, márpedig ez a cél. Elgondolkodnak, érdemes-e kockáztatni”.