Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
66,952 $

Mélyrepülésben Budapest, már nem szerepelünk olyan jól a világranglistákon

A lemaradásért az elhúzódó felújítások, a közlekedési káosz és az elhanyagolt közterek lehetnek felelősek.

...svg content...Fotó: kityyaya / Twenty20
Belföld

Czinder Tímea

Szerkesztő
TÉMÁK

Néhány évvel ezelőtt Budapest még sorra nyerte a díjakat, mint a világ egyik legélhetőbb városa, idén azonban már nem fért fel a Time Out magazin 2022-es listájára, amelyen tavaly még a 29. helyen szerepelt. A Magyar Nemzet tudomása szerint az idei rangsor felállításánál fontos szempont volt, hogy az adott várost ne csupán meglátogatni legyen kellemes, hanem ott élni is jó legyen.

Korábban, 2019-ben az EBD Európa legjobb úti céljának, a Lonely Planet pedig a világ második legjobb helyének választotta Budapestet – olyan városokat utasítva mögé, mint Párizs, Athén, London és Firenze -, de a főváros akkor nyerte el az Európa sportfővárosa címet is.

Tarlós István, amikor főpolgármesterként átvette az Európa legjobb úti célja 2019 díjat, úgy fogalmazott, az elismerés azért is fontos, mert a világ minden tájáról érkező több tízezer utazó szavazata volt hozzá szükséges.

Később a The Economost is a legélhetőbb kelet-európai fővárosnak választotta Budapestet; a brit hetilap szerint 2010 óta a magyar főváros húsz helyet lépett előre a világranglistán, ezzel pedig nem csupán a környező országok fővárosait hagyta maga mögött, de olyan metropoliszokat is, mint New York vagy London.

Annak, hogy Budapest idén lemaradt a listáról, több oka is lehet, amelyek között megemlíthető az elhúzódó beruházások miatt régóta fennálló forgalmi káosz, hatalmas dugókat eredményez ugyanis, hogy több felújítást is egymással párhuzamosan végeznek, köztük a forgalmas Blaha Lujza térét, a Lánchídét és a pesti rakpartét is.

Wintermantel Zsolt, a Fidesz-KDNP fővárosi frakciójának vezetője hibás döntésnek minősítette a több ezer kuka leszerelését is, amellyel a városvezetés talán valóban megtakarított százmillió forintot, cserébe viszont a közterületek és közparkok szemetesek és elhanyagoltak lettek.

Ezeken a helyeken törik fel vagy lopják el a legtöbb autót

Meglepő, de nem Budapest az autólopások és feltörések elsődleges helyszíne a rendőrség adatai szerint.