Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,25 Ft
Euró
391,84 Ft
Font
458,56 Ft
Bitcoin
61,993 $

Külön alkalmassági vizsgához kötnék a 400 lóerő feletti autók vezetését

A javaslat szerint csak egy különleges jogosítvány birtokában lehetne 400 lóerő feletti teljesítményű autókat vezetni.

Fotó: Unsplash/Samuele Errico Piccarini
Belpolitika

Borbély Fanni

Szerkesztő

Molnár Zsolt, az MSZP országgyűlési képviselője több módosítási javaslatot is megemlített az Országgyűlés plenáris ülésén, a politikus ugyanis külön alkalmassági vizsgához kötné a 400 lóerőnél nagyobb teljesítményű autók vezetését, míg a kezdő sofőrökre korlátozott kategóriát határozna meg.

Az Infostart jelentése szerint a képviselő úgy fogalmazott:

„Rengetegen notóriusan szembehelyezkednek a törvénnyel, a közösségi érdekkel és veszélyeztetik mások életét, ezért szükséges a közúti veszélyeztetés fogalmának beemelése a Büntető Törvénykönyvbe.”

Kiemelte, a szakértők is egyetértenek abban, hogy a 400 lóerő feletti teljesítményű autók esetében külön tréninghez, pszichológiai és alkalmassági vizsgálathoz kellene kötni a vezetői engedély megszerzését, továbbá a képviselő azt is szükségesnek tartja, hogy a kezdő sofőrök elé is korlátokat állítsanak.

Úgy véli ugyanis, hogy irreális kihívást jelent a rutintalan vezetők számára a 200 lóerő feletti autók vezetése. Molnár hangsúlyozta, az EU és a közlekedési szakértők is látják, hogy lenne teendő e területen, noha az uniós javaslatot személy szerint nem támogatja.

Az Európai Unió ugyanis azt tervezi, hogy két külön részre osztja a jelenlegi B-kategóriát, mellyel megjelenne a B+ kategória is. Mindez azt jelentené a gyakorlatban, hogy aki „csak” B-kategóriás jogosítvánnyal rendelkezik, az vezetői rutintól függetlenül a gyorsforgalmi utakon maximum 110 km/órával közlekedhetne.

A B-kategóriás vezetői engedéllyel pedig csak 1,8 tonnáig lehetne járművet vezetni, afelett egészen 3,5 tonnáig már kötelező lenne a B+ jogosítvány. Molnár Zsolt meglátása szerint az EU rossz úton jár, hiszen csak a sebességhatárhoz és a jármű súlyához kötnék a különböző jogosítványkategóriákat, ami szerinte kevés.