Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
360,54 Ft
Euró
388,26 Ft
Font
452,92 Ft
Bitcoin
63,230 $

Kiterjesztenék a zéró toleranciát az ittas vezetésre az EU teljes területén

Egy sor módosítással tennék biztonságosabbá a közlekedést az Európai Unió területén.

Fotó: unsplash
Európa

Takács Petra

Szerkesztő

Az Európai Bizottság a vezetői engedélyekre vonatkozó követelmények aktualizálását, digitális vezetői engedély bevezetését, és a közlekedési szabályok külföldi érvényesítésének javítását javasolja, valamint egyebek mellett az egész Európai Unióra kiterjesztené az ittas vezetésre vonatkozó zéró tolerancia szabályát – tájékoztatott a brüsszeli testület szerdán.

Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos brüsszeli sajtótájékoztatóján a javaslat részleteit ismertetve elmondta, az új szabályok javítani fogják az úthasználók biztonságát, és segíteni azon uniós célkitűzés megvalósítását, amely szerint 2050-re nem lesz haláleset az Európai Unió útjain. Soron kívül Szerdától ismét olcsóbb lesz az üzemanyag

Elmondta, a javaslatok korszerűsítik a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályokat, például tartalmazzák az EU egészében érvényes digitális vezetői engedély bevezetését. Az új szabályok biztosítják azt is, hogy a járművezetők, különösen, ha fiatalok vagy kezdők, megszerezzék a biztonságos és környezetbarát módon történő vezetéshez szükséges készségeket, tudást és tapasztalatot, és tisztában legyenek a kockázatokkal.

Kétéves próbaidő bevezetését tervezik a kezdő sofőröknél

A javaslatok nyomán orvosolhatók lesznek azok a hiányosságok, amelyek jelenleg tapasztalhatók a külföldön történt, közlekedésbiztonsággal kapcsolatos jogsértések kivizsgálása során a tagállamok közötti együttműködésben, és lehetőség nyílik arra, hogy a súlyos közlekedési jogsértések elkövetőit az egész unióra vonatkozóan eltiltsák a járművezetéstől – tette hozzá az uniós biztos.

Az uniós bizottság közleménye szerint a testület legalább kétéves próbaidő bevezetését javasolta a kezdő járművezetők számára a vizsga letétele után, valamint az ittas vezetésre vonatkozó zéró tolerancia szabályának elismerését az egész Európai Unióban.

A testület javítaná a biztonsággal kapcsolatos közlekedési szabályok határokon átnyúló hatékony betartatását, hogy egy külföldi illetőségű közúti szabálysértő ne maradhasson büntetlen. Az új szabályok ennek érdekében lehetővé tennék az illetékes nemzeti hatóságok számára, hogy hozzáférjenek más országok vonatkozó nyilvántartásaihoz.

Az uniós bizottság azt is javasolja, hogy a közlekedési szabálysértések körét terjesszék ki a kötelező követési távolság be nem tartására, a veszélyes előzésre, a veszélyes parkolásra, az előzést tiltó táblák és az útburkolati jelek figyelmen kívül hagyására, továbbá a túlterhelt jármű, és a vészhelyzeti használatra szánt leállósávok illetéktelen használatára.

A javaslatokat most az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa rendes jogalkotási eljárás keretében fogja megvizsgálni.

MTI

Lázár János Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc után Szeged felzárkózását tűzte ki célul

Lázár János építési és közlekedési miniszter a dél-alföldi régió fejlesztésének prioritását hangsúlyozta egy makói sajtótájékoztatón.