Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
363,24 Ft
Euró
389,02 Ft
Font
454,67 Ft
Bitcoin
57,813 $

Sikeresen tesztelték a világ első elektromos repülő autóját

Ha minden az előzetes tervek szerint alakul, akkor a nem mindennapi járművet 2028-ban már piacra is dobhatják.

Bellwether Industries
Technológia

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Az eVTOL.com beszámolója szerint a brit székhelyű Bellwether Industries startup sikeresen végrehajtotta kétüléses Volar repülőgép-prototípusának első tesztrepüléseit Dubajban.

A vállalat közölte, hogy a következő hetekben megosztja a tesztről készült felvételeket, továbbá azt is elárulták, hogy az eVTOL-jármű összesen nyolc próbarepülést teljesített. A cég korábban már közzétett videókat és fényképeket az ominózus szerkezetről a kikötözött beltéri próbarepülések alkalmával, amit a cikkünkben található YouTube-videóban lehet megtekinteni. Soron kívül Rendkívüli üzemanyagár-változás került bejelentésre

A Bellwether eddig 1 millió dollárt gyűjtött össze befektetőktől, repülőgépüket pedig a múlt hónapban mutatták be először a nagyközönségnek a dubaji légi szalonon. Most további támogatókat keresnek, hogy megépíthessék a teljes értékű prototípust.

A Volar eVTOL-járművet a városon belüli repülő autós utazások biztosítására tervezték, a végleges változat körülbelül 3,2 méter széles lesz, míg a legutóbbi tesztrepülések prototípusa nagyjából fele ekkora volt. A Volar jelenlegi eVTOL-ja kétüléses, míg a végleges gépben négy-öt ülésnek lesz hely.

A renderfotókon a Volar repülőgép hasonlóságot mutat egy másik, fejlesztés alatt álló eVTOL-prototípussal, a CycloRotorral – mindkét modell valójában úgy néz ki, mint ahogyan a repülő autók szoktak, nem pedig a korábban már bemutatott multirotoros repülő taxikra hajaz a dizájnjuk.

Rengeteg problémánk van azzal, hogy a jármű nem úgy néz ki, mint egy repülőgép, így amikor az emberek meglátják őket, nem értik, egyáltalán hogyan szállhatnak fel” – mondta Kai-Tse Lin, a Bellwether társalapítója és vezérigazgató-helyettese.

A közelmúltbeli próbarepülések során a távirányítású prototípus 3,9 méteres magasságig emelkedett, körülbelül 40 km/óra sebességgel. A Bellwether weboldalán azt írják, hogy a teljes méretű gépek nagyjából 1 kilométeres magasságban fognak repülni, és elérik a 217 km/órás végsebességet, míg az akkumulátor töltés utáni üzemidejét 90 percre becsülik.

A vállalat kifejezetten repülő magánautóként pozicionálja repülőgépét, így érdekes lesz látni, hogy a nyilvános városi légi mobilitás valóban beindul-e, mielőtt a vállalat a repülő járművet 2028-ban piacra kívánja dobni.

Tarlós Vitézyről: elég nagy arc kell ahhoz, hogy valaki ilyen nyilatkozatokat tegyen

Budapest volt városvezetője őszinte véleményt fogalmazott meg az egykori BKK-vezért illetően.

Mire számíthatunk az idei strandszezonban? Íme a leghasznosabb információk

Jó néhány kültéri medencét már kinyitottak húsvétra, a következő nagyobb medencebeüzemelési hullám azonban a pünkösdi hosszú hétvégén lesz, míg máshol csak június végén lesz nyitás.