Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
367,11 Ft
Euró
392,83 Ft
Font
458,63 Ft
Bitcoin
63,754 $

Egy év alatt durván megnőtt a BKK jegyárbevétele

Ennek hátterében olyan tényezők állnak, mint a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása, illetve a közlekedési cég új intézkedéseinek bevezetése.

Fotó: Tesztelik az új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert Budapesten, a Városháza parkban 2023. június 20-án. A Budapest Pay&GO tesztidőszaka alatt a városközpont és a Liszt Ferenc-repülőtér között közlekedő 100 E buszjáraton bankkártyával vagy telefonnal is lehet jegyet venni. MTI/Lakatos Péter
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

2023 első kilenc hónapjában 51,1 milliárd forint volt a BKK bevétele a jegy- és bérleteladásokból, míg 2022 azonos időszakának jegyárbevétele 40,1 milliárd forint volt. Ez arra utal, hogy 27,4 százalékkal lett több 2023-ban a társaság menetdíjbevétele az előző évhez viszonyítva – válaszolta a Telex kérdésére a BKK, amely azt is elárulta, milyen tényezők állhatnak a növekedés hátterében.

A közlekedési cég a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldását említette elsőként, aminek pozitív hatása volt az utazásszámra és bevételre. Emellett a BKK is új intézkedéseket vezetett be: emelte az árakat, egyszerűsítette a termékpalettát, digitális fejlesztéseket végzett, kiterjesztette az első ajtós közlekedési rendet és fokozta az ellenőrzéseket. Soron kívül Ezt a férfit keresi a rendőrség a szentesi gyilkosság ügyében

Kifejtették, az idei év első kilenc hónapjában

  • a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevétel az összbevétel 18 százalékát;
  • az automatás értékesítés az 52 százalékát;
  • az online értékesítés a 24 százalékát tette ki;
  • a maradék 6 százalék pedig az üzleti ügyfelek, valamint a viszonteladó partnerek értékesítéseiből származik.

Megjegyzik, a bankkártyás és készpénzes fizetési arányok eltérőek a különböző értékesítési csatornákon. A pénztárak és ügyfélközpontok esetében nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a bankkártyás és készpénzes értékesítés (a bankkártyás fizetések aránya előbbinél 51 százalék, utóbbinál 56 százalék). Az automaták esetében már eléri a 80 százalékot a bankkártyás értékesítés aránya, míg a digitális csatornán értelemszerűen a fizetéseket teljes egészében bankkártyával teljesítik.

Óriási igény van az új, innovatív megoldásokra

De arra is kitérnek, az applikáció 2022. februári 14-i bevezetése szinte egy időpontra esett a Covid-járványt követő korlátozó intézkedések teljes feloldásával. A pandémia utáni időszakban az utazásszámok növekedésével párhuzamosan a bevételek is növekedésnek indultak. Ezeken tovább javított, amikor 2022. június 15-én felfüggesztették az egészségügyi dolgozók díjmentes utazási kedvezményét is.

A közlekedési társaság tapasztalatai alapján a BudapestGO bevezetése és folyamatos fejlesztése mellett az elmúlt három év intézkedései mind-mind hozzájárultak a bevételek növekedéséhez. Ilyen intézkedés volt az első ajtós felszállás kiterjesztése, az ellenőrzés és pótdíjazás folyamatának digitalizálása, ami ezt egyszerűbbé tette, illetve több ügyfélbarát technológiai újítás (Budapest Pay&GO, egylépéses, NFC-s jegyérvényesítés), továbbá az áremelés.

A BudapestGO alkalmazás 2023-as fejlesztései közé tartozott, hogy megvalósult az agglomerációs Volánbusz-járatok integrációja, egyszerűbb lett a digitális jegyek érvényesítése, új termékek jelentek meg digitális verzióban. A BKK szerint egyértelműen látszik, hogy óriási igény van az új, innovatív megoldásokra: ugyanis a Futár applikációt 400-500 ezer ember használta havonta, a BudapestGO-t pedig most már 1,2 millióan használják. Mindemellett az is beszédes adat, hogy amíg a mobiljegyek aránya a BudapestGO indulása előtt 10-12 százalék volt, addig ez mára közel 30 százalékra nőtt.