Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,32 Ft
Euró
392,17 Ft
Font
458,13 Ft
Bitcoin
63,262 $

Kiderült, mennyire fontos a magyarok számára az egészségük

Jól megfigyelhető az a trend, ami a magyaroknál tapasztalható az egészségüket illetően.

Fotó: Unsplash/Luke Chesser
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Magyarországon évek óta egyre nagyobb teret nyer az egészségtudatosság, ezzel együtt a magánszolgáltatások iránti kereslet is jelentősen emelkedik  – mondták az OTP Egészségpénztár hétfői sajtórendezvényének szakértői.

Kovács Tamás Attila ügyvezető igazgató közölte, hogy pénztártagjaik száma az idén ugrásszerűen nőtt, már meghaladja a 350 ezret. A július végéig érkezett több mint 11 milliárd forint befizetés pedig csaknem 30 százalékkal magasabb 2022 azonos időszakához képest. Tapasztalataik alapján a szülészeti, nőgyógyászati, bőrgyógyászati és fogászati szolgáltatások a legnépszerűbbek ügyfeleik körében. Soron kívül Ezt a férfit keresi a rendőrség a szentesi gyilkosság ügyében

Az OTP Egészségpénztár vezetője szerint a forgalom élénkülése nem magyarázható az inflációval, hiszen nőtt az orvos-beteg találkozók száma is. Várakozásuk szerint a növekedés nem áll meg, üteme 2024-ben akár az ideinél is magasabb lehet.

Emelkednek a befizetések

A Budai Egészségközpont vezérigazgatója szintén úgy véli, hogy a magánegészségügy forgalomnövekedése nem az inflációval, hanem az öngondoskodás térnyerésével függ össze. Csernavölgyi István szerint egyre többen veszik igénybe mind a járó-, mind a fekvőbeteg-ellátási szolgáltatásokat, emelkednek a befizetések, és a növekedés állandósulni látszik, az öngondoskodási rendszer életképes.

Álláspontja szerint a finanszírozási megoldásokat új területekre kell kiterjeszteni, az állami egyészségüggyel pedig az ellátás minden szintjén konstruktív együttműködésre van szükség, a magánszolgáltatók hiánypótló szerepet tölthetnek be az egészségügyi rendszerben.    

Straub Fanni, a foglaljorvost.hu ügyvezető igazgatója szerint a piac bővülésével együtt az innováció is fölgyorsult, a szolgáltatások színvonala évek óta látványosan fejlődik. Az ügyfelek ugyanakkor ezen a területen ugyancsak érzékenyek a költségekre, ezért az egészségügyben is felértékelődnek az árfigyelő és összehasonlító oldalak – emelte ki.

Tapasztalatai szerint az érdeklődők számára fontos szempont egyebek között a szolgáltatók felszereltsége. Komoly figyelmet fordítanak az értékelésekre is, választásukat mások visszajelzései egyre inkább befolyásolják.

(MTI)