Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
356,28 Ft
Euró
387,48 Ft
Font
452,53 Ft
Bitcoin
66,462 $

A fővárosban élők 64 százaléka már a csomagautomatás kézbesítést preferálja

Továbbra is a második legnépszerűbb kézbesítési mód a csomagautomata az interneten vásárlók körében, és tovább növekszik az ismertsége.

...svg content...Fotó: ryazanceva.olga1406 / Twenty20
Belföld

Czinder Tímea

Szerkesztő
TÉMÁK

Egyre többen használják ki az automatás kézbesítési lehetőséget, az interneten vásárlók 17 százaléka részesíti ezt a csomagátvételi módot előnyben – derült ki a FOXPOST megbízásából elvégzett kutatásból, amelyet a GKID készített 2022 februárban.

A válaszok alapján különösen az 50-59 éves korosztály körében közkedveltek a csomagautomaták, 26 százalékuk választja ezeket legszívesebben, miközben a házhozszállítás aránya a vizsgált időszakban 11 százalékponttal csökkent – igaz, a vásárlók 62 százaléka még mindig ezt preferálja. Soron kívül Gigantikus légtisztító lehet az emberiség ütőkártyája a klímaváltozás elleni küzdelemben

Azok körében, akik az elmúlt egy évben az interneten vásároltak, és hallottak a lehetőségről, egy év alatt 30-ról 39 százalékra emelkedett a csomagautomatát használók aránya. A fővárosban élők ennél is nagyobb számban fordultak a környezettudatosabb kézbesítési mód felé, 43 százalékról ugyanis 64-re nőtt a szolgáltatást használók aránya, de a megyei jogú városban élők körében is 47-ről 58 százalékra emelkedett a népszerűsége.

„A változások hátterében vélhetően a járványhelyzet enyhülése is szerepet játszik: az, hogy a vészhelyzet elmúltával az emberek ismét bátrabban mozdulnak ki, kényelmesen útba tudják ejteni az automatákat”

– kommentálta Bengyel Ádám, a FOXPOST vezérigazgató-társalapítója.

Hozzátette, szerinte a Budapesten és megyei jogú városokban élők körében azért is elterjedtebb ez a kézbesítési mód, mert könnyebb elérni az automatákat – olvasható a Profitline cikkében.

„2021 eleje óta az országban elérhető automaták száma megháromszorozódott, mostanra a teljes piac mérete – mintegy hat különböző hálózattal – eléri az 1400 automatát, így a csomagautomatás átvételi mód egyre több vásárló közvetlen közelében válik elérhetővé”

– tette hozzá Madar Norbert, a GKID partnere.

A szakember rámutatott, a közelmúltban a piacon megjelent, automatás átvételt kínáló szolgáltatók és kereskedők médiakampányokkal is népszerűsítették a hálózatok bővítését, ami szolgáltatótól és hálózattól függetlenül hozzájárult az átvételi mód ismertségének növekedéséhez.

Ennek fényében nem meglepő, hogy a 2021 elején mért adatokhoz képest 6 százalékkal nőtt az automatás átvétel ismertsége, és az internetezők 76 százaléka vallotta azt, hogy hallott már erről a kézbesítési módról.