Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,01 Ft
Euró
390,22 Ft
Font
456,44 Ft
Bitcoin
58,250 $

Egymás után áznak be a 3-as metró nemrég felújított állomásai

Mint kiderült, a rekonstrukció során csak az akkor látható vizesedést javították.

Fotó: A 3-as metró felújított Lehel téri állomása 2023. május 23-án. Átadták a metróvonal Lehel téri és Nagyvárad téri, megújult állomásait, ezzel befejeződött a vonal öt és fél évig tartó rekonstrukciója. MTI/Máthé Zoltán
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az elmúlt időszak kitartó esőzése és havazása nyomán a 3-as metró több megállójánál is tócsákban áll a víz és látványos vízfolyások alakultak ki: mindez a Corvin-negyed, a Határ út, a Kőbánya-Kispest, a Deák Ferenc téri, a Forgách és a Pöttyös utcai állomásokat is érinti. A Metróért Egyesület szerint ez a metró üzemeknél nem ritkaság.

Ám jelen eset azért is érdekes, mert nemrég fejeződött be a vonal több mint öt évig tartó, 217,5 milliárd forintba kerülő felújítása, az utolsó állomást májusban adták át. A metróvonalak üzemeltetését végző BKV Zrt. nem tagadta a sorozatos beázásokat, a Népszavának küldött válaszukból pedig több dolog is kiderült. Soron kívül Ösztöndíjjal jutott be a Harvardra egy budapesti gimnázium tanulója

Például az, hogy a „talajvizek és egyéb csurgalékvizek sajátossága, hogy meghatározhatatlanul mozognak a talajszerkezetben, így ha egy adott vizesedési hibahelyen elvégezzük a vízelzárást, egy közeli helyen újra megjelenhet a vizesedés”. Illetve arra is kitértek, hogy a felújítási projekt keretében „a felújítási időszak közben már aktív, látható vizesedések vízzárása történt meg”.

Vagyis csak ott szigeteltek, ahol már látható volt a beázás. Márpedig – tették hozzá – „a metró föld alatti épületszerkezetei 30-50 évesek, így a talajvizek és egyéb csurgalékvizek teljes kizárása csak egy teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakításával lenne lehetséges”. A teljes rekonstrukcióba ez tehát nem fért bele.

De a BKV megnyugtatásul hozzátette, hogy az „M3 metróvonal üzemeltetője a felújítás előtt is és a felújítást követően is felkészült a várható vizesedések mielőbbi elhárítására”. Végül megjegyezték: „A metrófelújítás műszaki tartalmának meghatározása és kivitelezése az érvényes építésügyi szabványokban és előírásokban elrendelt követelmények maximális betartása mellett történt, azonban a napjainkban egyre hatványozottabban előforduló extrém időjárási körülmények (például: rövid időn belül lezúduló extrém mennyiségű csapadék) kiszámíthatatlan káros hatásai ellen rendkívül nehéz a hatékony védekezés”.

Kikapott a PSG a Dortmundtól a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén

A PSG egy nagyon erős Dortmund ellen játszott a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén.

Adatvédelmi botrányba keveredhet az egyik legismertebb légitársaság

Vizsgálatot indított az ausztrál Qantas légitársaság egy lehetséges adatvédelmi probléma miatt, amely során nyilvánossá válhattak egyes utasok személyes adatai.