Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,11 Ft
Euró
391,94 Ft
Font
457,74 Ft
Bitcoin
64,150 $

Egyre több problémát okoznak a Balatonon veszteglő hajók

A Balatoni Szövetség ismét jelezte, hogy gondot okoznak ezek a hajók, amikkel kezdeni kellene valamit.

Fotó: Unsplash/Emese Sélley
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

Egyre több konfliktushoz vezet a Balatonon a kishajók kikötőkön kívüli veszteglése, szabályozatlan tárolása; az önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség elnöksége jogszabálymódosítást szeretne – nyilatkozta a szövetség elnöke az MTI-nek.

Lombár Gábor elmondta: a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (KDTVÍZIG), a Balaton mederkezelője adatai szerint 2022-ben 32 alkalommal kellett víz alatti akadálymentesítést végezni, az esetszámok folyamatosan emelkednek. Soron kívül Reagált a Magyar Ásványolaj Szövetség a kormány felszólítására

A nyíltvízi kikötésekhez mederbe dobott és szabálytalanul ott hagyott tárgyak – betondarabok, kábeldobok, csövek – láthatatlanok, veszélyforrást jelentenek. Problémának nevezte azt is, hogy az ötletszerűen veszteglő hajók esetenként akadályozzák a kikötők forgalmát. A rendőrség nehezen találja meg ezen hajók, és a mederbe dobott, bójának használt tárgyak tulajdonosait, a szabálysértés büntetési tételei pedig nem visszatartó erejűek – mondta az elnök.

Problémás kishajók és vitorlások a Balatonon

Miután a Technológiai és Ipari Minisztérium szakértői nem támogattak jogszabálymódosítást az ügyben, a KDTVÍZIG veszteglőhelyek kijelölését javasolta a tóparti önkormányzatoknak, ami megteremtené a nyilvántartás, így a szabályozás lehetőségét – tette hozzá.

A Balatoni Szövetség elnöksége azonban egyhangúan elutasította ezt a megoldást, arra kérve a vízügy képviselőit: ismét kezdeményezzenek jogszabálymódosítást, amely kezelhetővé, szabályozhatóvá tenné a kishajók és vitorlások veszteglését a Balatonon.

A kijelölt hivatalos veszteglőhelyek ugyanis valójában egy fapados kikötőt, kiskapus megoldást jelentenének, új üzleti lehetőségeket teremtve egyeseknek – mondta Lombár Gábor. Miközben ugyanis a vitorláskikötők a szigorú elvárások miatt szinte csak állami támogatással tudnak megépülni, a veszteglésnek nevezett tároláshoz nem szabnának ilyen feltételeket – tette hozzá.

A polgármesterek arra is felhívták a figyelmet, hogy a veszteglő hajók használói a parti infrastruktúrát terhelik a parkolásaikkal, szemeteikkel, időnként a nádast is károsítják, és a higiéniájuk biztosítása is problémás lehet. Sokan a drága kikötői díjakat akarják így kikerülni, de a hajózás nem szociális kérdés – mondta Lombár Gábor.

(MTI)

Bristolból Rómába szállítottak egy újszülöttet életmentő műtétre, Giorgia Meloni járt közben az ügyben

Az olasz miniszterelnök személyesen járt közben az újszülött ügyében, hogy mihamarabb Rómába érjen.

Az Android 15 és a mesterséges intelligencia köré épül a Google fejlesztői konferenciája

A május 14-16. között megrendezésre kerülő Google I/O fejlesztői konferencián jelentős frissítéseket mutat be a vállalat, köztük az Android 15-öt és az abban helyet kapó mesterséges intelligencia képességeket is.