Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,30 Ft
Euró
389,63 Ft
Font
454,89 Ft
Bitcoin
59,042 $

500 mobilmárka tűnt el néhány év alatt egy friss elemzés szerint

Magyar vevők számára potenciálisan ismerős nevek is lehúzták már a rolót: többek között az LG is erre a sorsra jutott.

Fotó: Unsplash
Külföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Counterpoint Research piacelemző cég elemzése szerint az elmúlt években eltűnt a mobilmárkák körülbelül kétharmada a piacról. Kifejtették, a 2017-es csúcsévben globálisan legalább 720 különféle márka volt jelen a piacon, míg mostanra 250-re esett az aktív brandek száma.

Mint kiderült, a csökkenés már 2018-2019 során megkezdődött, de akkor még viszonylag moderált volt az üteme: a két évben összesen 110 márka tűnt el a piacról, amelyet követően 610-re esett a megmaradtak száma – írta meg az Origo az elemzésre hivatkozva. Soron kívül Lázár szerint Karácsony és Vitézy vidéken nem tudnának boldogulni

Ezt követően a koronavírus is éreztette negatív hatásait, ugyanis 2020 végére csak 420 márka maradt talpon, míg 2021 végére 370, vagyis ebben a két évben 240 márkával csökkent a kínálat. A jelenleg is tartó gazdasági nehézség miatt pedig tavaly és idén újabb 120 márka adta fel a harcot.

A Counterpoint szerint többségében kisebb és helyi piacokat kiszolgáló brandek húzták le a rolót. Hozzátették, a számok csökkenése részben a mobilok kitolódó életciklusára vezethető vissza, erre a jelenségre jött rá először 2020/2021-ben a koronavírus és a komponenshiány.

Mindezt követte 2022/2023-ban a gazdasági nehézségek miatti mobilvásárlási hajlandóság csökkenése, amelyek együttesen azt eredményezték, hogy 2017 és 2023 között számos márka eltűnt. Példaként említették a dél-koreai LG-t, az Indiából származó Micromax-ot, Intex-et, és Karbonnt, a kínai Meizu-t, Coolpad-ot, továbbá Gionee-t.

Felülmúlta a kormány várakozásait a CSOK Plusz iránti érdeklődés

Rengetegen igényelték a támogatást, ez pedig a kormányt is meglepte.