Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
363,14 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
454,68 Ft
Bitcoin
59,054 $

A rendszerváltás óta nem volt erre példa a Balatonnál

Négy új hajó futott be a Balatonra, amire a rendszerváltás óta először volt példa.

Fotó: A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) új személyszállító hajóinak egyikét vontatják a Sió-csatornán Sióagárdnál 2023. június 24-én. A csatorna a Balaton szükséges mértékű vízeresztésével vált hajózhatóvá. A hajók június 21-én délelőtt indultak útnak a komáromi hajógyárból a Dunán. A Sió torkolatáig 272 kilométert tettek meg, majd a Sió-csatornán 121 kilométert megtéve érik el a Balatont. MTI/Kiss Dániel
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

A rendszerváltás óta először érkezett négy új hajó a Balatonra, amelyek közül kettő összeszerelési munkálatai véget értek; a sikeres üzempróbák után megtehette első balatoni kilométereit a Tihany névre keresztelt komp és a Tomaj katamarán – tudatta a Balatoni Hajózási Zrt. közleményben az MTI-vel szombaton.

A másik két hajó összeszerelési munkálatai is rendben haladnak, a kompok előreláthatólag decemberben, a katamaránok pedig a következő hajózási szezon megkezdésekor, jövő márciusban kezdik meg szolgálatukat – fűzték hozzá.

A közleményben ismertetik: a 2019 óta újra többségi állami tulajdonban működő Balatoni Hajózási Zrt. a magyar kormány támogatásának köszönhetően tudta megvásárolni a hajókat. A korszerűsítés érdekében beszerzett két új személyhajót és két kompot a komáromi hajógyárban építették meg, majd szétszerelve szállították a Balatonra júliusban.

Hosszú volt az út

A nyár folyamán befejeződtek a műszaki, összeszerelési és berendezési munkálatok, így a négyből már két hajó megkezdhette az álló (funkcionális)- és futópróbákat. Ennek keretében vizsgálták például a hajók úszáshelyzetét, kormányozhatóságát, manőverezési képességét, illetve a vészüzemi funkciókat is kipróbálták.

A következő hetekben a további üzempróbákat hatósági szemlék és betanulási folyamat követi, valamint folytatódnak a még folyamatban lévő komp és katamarán összeszerelési munkálatai

A kompok acélszerkezetének tömege 298 tonna, 11 kilométer elektromos vezeték, közel 4 tonna festéket használtak az építés során. A katamaránokhoz egyenként 157 tonna acél, 9 tonna hegesztési segédanyag, 14 kilométer elektromos vezetéket használtak – ismerteti közleményében a Balatoni Hajózási Zrt.

(MTI)