Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
358,58 Ft
Euró
386,95 Ft
Font
450,25 Ft
Bitcoin
63,117 $

Bubi 3.0.: megduplázódik a flotta, érkeznek az elektromos kerékpárok is

A BKK hatalmas bejelentéssel érkezett a Mol Bubik kapcsán.

Fotó: BKK
Belföld

Borbély Fanni

Szerkesztő
TÉMÁK

Budapest és a Budapesti Közlekedési Központ kedden jelentette be, hogy egy minden második budapesti lakos számára elérhető, új közbringarendszer érkezik 2026-ban, mely a Bubi 3.0. nevet kapta. Az új rendszerben a tervek szerint megduplázzák a jelenlegi flottát, sőt, elektromos rásegítésű kerékpárok is bérelhetők lesznek.

Karácsony Gergely főpolgármester és Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója a közös bejelentés alkalmával megosztotta, a Bubi 3.0. egy új, a BudaPart városnegyedben található, Kopaszi-gáton telepített gyűjtőállomás felavatásával összekötve érkezik majd 2026-ban. Soron kívül 24 ember került kórházba, miután rosszul lettek a csengeri börtön építése közben

Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója az eseményen a Bubi 2.0. kapcsán elmondta, egy igazi sikertörténet, mely a számokat tekintve is magáért beszél:

„A Bubi 2.0. talán az egyik legszerethetőbb sikertörténetünk, amely a számokat tekintve is magáért beszél: átléptük a 8 milliós bérlési számot, az állomások száma pedig 158-ról 208-ra bővült a mai nappal. A Bubi evolúciója leképezte a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárhálózat fejlesztését is Budapesten: ma már minden korosztály bubizik, a Bubi 1.0 radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám.”

A BKK hamarosan egy piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jógyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen. A cél, hogy egy olyan közbeszerzés kerüljön kiírásra, mely lehetővé teszi, hogy a rendszer a jövőben is rugalmasan bővíthető legyen.

Karácsony Gergely a Bubi 3.0. kapcsán megosztotta, a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontok – úgymint az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező – is elérhetővé válnak, úgy, hogy a belsőbb helyszíneken is megmarad a kapacitás. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is elérhetők lesznek.