Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,66 Ft
Euró
392,15 Ft
Font
457,94 Ft
Bitcoin
64,194 $

Minden játékfejlesztő egyetért a PlayStation 5 legnagyobb erősségében

A Sony következő generációs konzolja idén év végén jelenhet meg, azonban játékot még mindig nem láttunk futni a rendszeren.

Smart

Kulcsár Péter

Szerkesztő

Igaz, hogy az Epic Games nemrég egy lélegzetelállító felvételt mutatott be arról, mire lesz képes az Unreal Engine 5 játékmotor a Sony gépén, viszont konkrét játékról semmilyen hírek nem érkeztek. Az tudjuk, hogy hardver szempontjából rendkívül erős és gyors lesz a PS5, viszont az, hogy mekkora előrelépésre számíthatunk majd a PS4-hez képest, továbbra is kérdéses.

Most megkerestünk néhány játékfejlesztőt, akik jelenleg is éjt nappallá téve dolgoznak feltehetően az új game-eken. Az eddigi tudásuk és a konzolok architekturáinak ismerete rendkívül hasznos információkkal szolgálhatnak. Nézzük tehát, ki hogyan vélekedik a Sony next-gen konzoljáról! Soron kívül Súlyos mentőautó-baleset történt Budapesten

Jack Attridge – a Flavourworks igazgatója

Dióhéjban, az SSD egy rendkívül fontos fejlődés. A telefonokban már évek óta ezt használjuk, nem beszélve a modern számítógépekről. Amikor egy applikációt betöltünk, a méretétől függetlenül nagyon gyorsan lezajlik a folyamat. Játékoknál ez azt fogja jelenteni, hogy a környezeti elemeket sokkal gyorsabban renderelheti ki a rendszer, ezáltal más területekre fókuszálhatunk – szinte egy új világ nyílhat ki előttünk.

Ha a grafikát nézzük, akkor nem gondolom, hogy akkora fejlődések lehetnek, mint a PS1 és PS2 esetén, viszont az AMD vezérlői korszakalkotóakká tehetik a ray-tracing technológiát.

Továbbra is azt mondom, hogy a művészeti irány és a fejlesztők kreativitása sokkal fontosabb, mint a nyers grafikai teljesítmény. A processzort szintén csupán másodlagosan említik, viszont a játékmenet innovációját ugyanúgy előre viheti, ezért nagyon izgatott vagyok a game-ek kinézetével kapcsolatban.

Nem vagyok egy nagy techguru, de a valósághű vizuális élményt már eddig is reprezentálni tudtuk, most azonban ezen még jobban csiszolhatunk.

A streamelési és felhő szolgáltatásokban jelentős potenciál rejlik, mint ahogyan a VR élményekben is. Ha az ILM The Void VR-játékára gondolunk, akkor szerintem a vidámparkok és hasonló szórakoztató dolgok kerülhetnek főszerepbe, amelyek során multiplayer környezetben is élvezhetjük a game-eket.

Felix Rischbieter – a Deck13 IT-igazgatója

A több RAM és feldolgozóerő mindig kívánatos és a ray-tracing is ígéretesnek tűnik, viszont számomra az SSD a legérdekesebb innováció. A gyorsabb töltőképernyők és a textúrák villámgyors renderelése azok a funkciók, amelyek miatt felettébb izgatott vagyok!

Konrad Adamczewski – 11 Bit Studios

A PS5 összességében egy ígéretes hardvernek érződik és nehéz lenne kiragadni belőle egy specifikus részt, ami iránt jobban érdeklődnék. Szerintem az SSD komoly változás lesz. A játékosokat a lehető legátélhetőbb virtuális világba szeretnénk mindig helyezni, ezért a hihetetlen gyors töltési időknek köszönhetően még az eddiginél is jóval nagyobb nyitott világot tudunk létrehozni. A gamereknek ez több játékidőt jelent majd és ezzel együtt kevesebb várakozást, ami miatt ők is boldogok lehetnek.

Ribby Bisschop – Mooneye Studios

Végre a játékok tervezésére koncentrálhatunk ahelyett, hogy a jelenlegi generációs konzolok korlátozásaiba ütköznénk. Reméljük, hogy az SSD ehhez komoly segítséget kínál majd.

A Sony azt ígérte, hogy a töltőképernyőket elfelejthetjük, mivel az új technológia minden eddiginél gyorsabbá teheti a konzolokat.

A Microsoft konzoljáról is kifejtették a véleményüket a szakemberek:

https://liner.hu/mit-gondolnak-a-jatekfejlesztok-az-xbox-series-x-rol/

Arne Slot váltja Jürgen Kloppot a Liverpool kispadján

Szoboszlai Dominik és csapattársai holland edző irányítása alatt készülhetnek a következő szezonban.